اعضای شورای شعر و موسیقی استان آذربایجان شرقی معرفی شدند

آرخا: طی جلسه ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعضای شورای شعر و موسیقی این استان معرفی شدند.

اعضای جدید این شورا در استان متشکل از پنج شاعر و موسیقیدان است که با موافقت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی احکامی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان معرفی شدند.

ایوب شهبازی، یوسف حسنی اعظمی، شاهرخ پناهی فرد، حسن اسکندری، قادر رودکیان به عنوان اعضای شورای شعر و موسیقی استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه معرفی اعضای جدید شورای ارزشیابی شعر و موسیقی استان گفت: کیفی سازی موسیقی بومی مهمترین رسالت این شورا و نیز انجمن موسیقی است.

محمد محمدپور اظهار داشت: اعضای شورای ارزشیابی شعر و موسیقی که از فرهیختگان این حوزه هستند، می بایست با نگاه تخصصی، آثاری که ارائه می شوند را مورد بررسی قرار دهند و با شفاف سازی شاخص ها و مکانیسم های نظارتی شورا، آثار باکیفیت و نیز منطبق بر فرهنگ  اسلامی و ایرانی را برای اجرای عمومی تائید کنند.

وی افزود: این شورا باید بتواند هم دررابطه با تولید آثار موسیقی  فاخر به انجمن موسیقی استان کمک کند و هم آثاری را تایید نماید که به لحاظ محتوا و نوع و فرم اجرا در استان قابل ارائه باشد.

وی با اشاره به نقش پراهمیت این شورا در ارتقای سطح کیفی موسیقی، اجراهای موسیقی در سطح استان را منوط به نظر نهایی شورای ارزشیابی شعر و موسیقی عنوان کرد و افزود: با توجه به دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تاسیس شورای شعر و موسیقی در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اعضای جدید این شورا مشخص شدند.

وی، بررسی و ارزیابی محتوایی اشعار، ابزار و آلات  و فرم اجرای موسیقی، حمایت از تولیدات موسیقی بومی و محلی، کمک به اعضای شورای فنی نظارت بر موسیقی استان، کمک به انجمن موسیقی استان و بررسی محتوا و نظارت بر کیفیت اجرای عمومی موسیقی در استان را از جمله وظایف این شورا برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این شورا و پیگیری وظایف و مصوبات، در آینده ای نزدیک شاهد ساماندهی، انسجام و حمایت بیش از پیش از تولیدات و اجراهای موسیقی بومی و محلی استان باشیم.

در این نشست اعضای شورای یاد شده نیز به ارائه دیدگاه های خود در رابطه با هنر موسیقی و شعر و فرآیند ارزشیابی آثار در استان پرداختند.