موزه صنایع دستی اردبیل افتتاح شد

آرخا: موزه صنایع‌دستی اردبیل همزمان با هفته صنایع‌دستی و با حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل؛ رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی در لحظات ابتدایی حضور در اردبیل گفت: ظرفیت‌هایی که در صنایع‌دستی اردبیل وجود دارد می‌تواند این شهر را به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی مطرح کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور نیز که در این سفر همراه رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی است، گفت: اردبیل گهواره صنایع‌دستی کشور است و به همین دلیل این استان را برای بازدید رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی انتخاب کردیم.

مریم جلالی تاکید کرد: صنایع‌دستی اردبیل قدمت تاریخی دارد و در حال حاضر نیز محصولات تولید شده در اردبیل کاربردی هستند و می‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی توجه علاقمندان بسیاری را جلب کنند. براساس این گزارش؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل نیز در دیدار با رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در استان اردبیل مشغول به صنایع‌دستی هستند و آثار تولید شده در استان قابلیت عرضه جهانی را دارند.