تشریح فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر

آرخا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر در نشست جمعی از فعالان فرهنگی و هنری با فرماندار کلیبر که به مناسبت هفته دولت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به تشریح فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان کلیبر پرداخت.

مهدی زارعی در این نشست گفت : 73  کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان دایر شده  و به فعالیت فرهنگی  در قالب مسجد محور  مشغول است  و برای یک واحد انتشارات، یک باب کانون آگهی و تبلیغاتی، 3  باب آموزشگاه آزاد موسیقی، 3 مورد نمایندگی نشریات در شهرستان، 2 مورد پایگاه خبری پروانه فعالیت صادر شده است.

وی افزود: در شهرستان کلیبر دو هنرمند دارای نشان و درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و برای هنرمندان حائز شرایط دریافت درجه اقدامتی در حال انجام است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر اظهار کرد: در طول یک سال اخیر 17 نمایشگاه هنری به صورت مجازی و حضوری، 4 مورد مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین در مناسبت های مختلف برگزار شده است.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب اظهار داشت: در طول یک سال، کتاب بین علاقمندان و فرهنگیان به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان توزیع شده است.

وی افزود: نزدیک به 50 نفر از هنرمندان شهرستان عضو صندوق اعتباری هنر بوده و هنر کارت به نامشان صادر شده است و در این خصوص  کمک های بلاعوض دریافت نموده اند و همچنین برای  12 نفر از هنرمندان معمر و کارافتاده مستمری برقرار شده است و 7 نفر نیز تحت پوشش بیمه هنرمندان می باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر در پایان به فعالیت‌های دردست‌ اقدام این اداره؛ اعم از تأسیس انجمن هنرهای تجسمی، تأسیس مؤسسه فرهنگی و هنری تک منظوره، تأسیس انجمن ادبی در شهر آبش احمد، راه‌اندازی سینما سیار، راه‌اندازی پیش‌خان کتاب در روستای قیه باشی، تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی‌هنری شهر کلیبر، تدوین کتاب «مشاهیر کلیبر» و «کتاب تصویری کلیبر» اشاره کرد و خواستار مساعدت فرماندار شهرستان برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری کلیبر شد.