تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره منطقه ای فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس کلیبر

آرخا: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره منطقه ای فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس “کلیبر” تا سی ام تیرماه جاری خبر داد.

علی محرمی گفت: با توجه به استقبال هنرمندان از این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا سی ام تیرماه جاری تمدید شد.

وی افزود: جشنواره یاد شده در سه بخش مسابقه، جنبی و مهمان با شرکت هنرمندانِ استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل،زنجان و گیلان­ در شهرستان کلیبر برگزار می شود.

وی، ترویج و تبیین جایگاه ویژه­ عشایر و روستائیان منطقه در تصمیم­گیری­های خرد و کلان، تبیین و ترویج فرهنگ ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایرمنطقه و نقش روستائیان و عشایر منطقه در تبیین و ترویجِ ارزشهای اسلامی و اخلاقی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

محرمی، همچنین  تبیین نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین­ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آنها،  تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه استان و  تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر  منطقه در جذب کردشگر را از دیگر اهداف این جشنواره فرهنگی و هنری عنوان کرد.

معاون هنری اداره کل ، با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش  فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار می شود گفت: در رشته فیلم و در بخش مسابقه: تمام فیلم­های کوتاه داستانی تولید شده با حداکثر ۳۰ دقیقه زمان، فیلم­های مستند با حداکثر ۴۰ دقیقه زمان، فیلم­های انیمیشن با حداکثر ۱۵ دقیقه زمان و فیلمهای نماهنگ حداکثر ۷ دقیقه ، که در سال ۱۳۹۰ و بعد از آن تولید شده­اند، می­توانند شرکت کنند.

وی  افزود: همچنین در  بخش جنبی، آثاری که از لحاظ محتوا و یا ساختار قابل تامل هستند، اما در بخش مسابقه پذیرفته نشده­اند، در صورت علاقمندی صاحب اثر و با نظر و تائید هیات برگزاری جشنواره، به نمایش در می­آیند و در بخش مهمان، از برخی فیلم­های بلند سینمایی و کوتاه از دیگر استان­های کشور که در موضوع جشنواره تولید شده­اند، به صلاحدید هیات اجرائی جشنواره، جهت شرکت در جشنواره دعوت می­شود.

محرمی گفت: در زمینه  فیلمنامه، از آنجا که فیلمنامه، ستون اصلی یک فیلم است، توجه به آن، در حقیقت پیشگیری از صرف وقت و هزینه و همچنین بالا بردن توانِ محتوائی و تاثیرگذاری فیلم­هاست و بر همین اساس  فیلمنامه­های کوتاه داستانی و مستند ارسالی بایستی براساس موضوعات اعلام شده جشنواره نگارش گردند.

وی افزود: زیبایی های خیره کننده طبیعت ارسباران و فرهنگ و آداب و رسوم روستاییان و عشایر این دیار جلوه ویژه ای به منطقه بخشیده است به همین دلیل  برای ماندگاری و ثبت این زیبایی ها، نگاه جستجوگر و عمیق هنرمندان عکاس می تواند آثار بی بدیلی را خلق نماید و باعث ماندگاری و ترویج فرهنگ، سنن و آدب ورسوم آنان باشد و هنرمندان عکاس اهتمام ویژه ای به این امر داشته باشند.

محرمی تاکید کرد: در بخش عکس هر هنرمند عکاس می تواند ۱۰ قطعه تک عکس و یک مجموعه عکس(۳ تا ۷ عکس) با فرمت جی پی جی و اندازه ۴۰*۳۰ سانتی متر و با دقت ۳۰۰  دی پی آی به دبیرخانه ارسال نماید.

براساس این گزارش،  علاقمندان می توانند برای ثبت نام در جشنواره فرم ثبت نام را در سایت جشنواره تکمیل نموده و به همراه آثار خویش تا سی ام تیرماه ۱۳۹۵ به دبیرخانه جشنواره واقع در کلیبر- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر  ارسال نمایند.