فتوت و جوانمردی از ویژگی های ورزش بومی هالا است

آرخا: امام جمعه شهرستان اهر گفت: فتوت و جوانمردی از ویژگی های ورزش بومی هالا است.

امام جمعه اهر با اشاره به نقش ورزش در سلامت جامعه بر ترویج و توسعه هر چه بیش تر ورزش در جامعه تاکید کرد.

آیت الله حاجی زاده که در دیدار جمعی از هالاکاران با ایشان، سخن می گفت، توجه به ورزش های بومی در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورزش رزمی هالا برخاسته از شهرستان اهر و بومی کشورمان است.

وی با بیان این که ورزش زورخانه ای یک ورزش بومی است، گفت: این ورزش دارای قداست و ارزش بالایی است و در آن نام و یاد حضرت امام علی(ع) مطرح می شود.

امام جمعه اهر افزود: مرام پهلوانی و فتوت و جوانمردی که در ورزش زورخانه ای هست، در ورزش رزمی هالا نیز وجود دارد.

آیت الله حاجی زاده با اشاره به برگزاری آیین ها و جشنواره های مختلف چون تئاتر و عکس ارسباران در اهر، تصریح کرد: ارسباران یک منطقه توانگر از جنبه های مختلف است و ما باید دارایی های خود را معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: الحمدلله امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی عرصه برای فعالیت جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم است.

پیش از بیانات امام جمعه اهر؛ جلیل علیجانپور مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر گزارشی از فرآیند برگزاری مجموعه برنامه یک هفته با هالا ارائه داد.

گفتنی است؛ جمعی از عوامل اجرایی مجموعه برنامه ” یک هفته با هالا” همزمان با آغاز فرایند برگزاری آن، صبح امروز پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای دفاع مقدس و نثار گل بر مزار شهید هالاکار جلال محمدی با امام جمعه شهرستان اهر دیدار کردند.

عکس: رسول حسین پور