نامگذاری روز دوم اردیبهشت سالروز ولادت آیت الله نجفی اهری به عنوان روز شهرستان اهر

آرخا: امام جمعه اهر گفت: روز دوم اردیبهشت سالروز ولادت ولادت پرمیمنت فقیه سعید آیت ا.. العظمی شیخ حسین آقای نجفی اهری در شورای فرهنگ عمومی به نام روز شهرستان اهر نام‌گذاری شده است.
آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر با تأکید بر اینکه در تمام عرصه‌های زندگی باید مسئله تقوا و ترس از خدا مدنظر بوده باشد، اظهار داشت: اگر در مسائل فردی، سیاسی، فرهنگی، قلمی، اقتصادی، خانوادگی و تمام محورهای زندگی تقوا و خشیه ا.. بر ما حاکم بوده باشد، زندگی سعادتمندی خواهیم داشت.
وی با اشاره به توصیه‌های حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر نخعی در زمان فرمانداری مصر افزود: این فرمایشات منشور بسیار مبسوط و مهم حکومتی است که بخش اول آن توصیه‌های تقوایی است که دارای جنبه‌های حکومتی و شخصی بوده و این کلام برای همه افراد دارای اهمیت می‌باشد .
حاجی‌زاده ادامه داد: انسان باید در فرائض و سنن الهی به امر خدا توجه نماید که هیچ‌کس نمی‌تواند خوشبخت بشود مگر از اوامر الهی و فرائض و سنن تبعیت نماید و اگر خدای‌ناکرده این‌ها را کتمان نموده و امر خدا را ضایع کند، هیچ‌وقت سعادتمند نخواهد شد .
امام جمعه اهر تأکید کرد: اگر انسان با تمام وجود در خدمت پروردگار بوده باشد، خدا نیز به او کمک خواهد نمود و اگر بنده خدا را عزیز بشمارد خدا نیز او را عزت خواهد بخشید و نیز باید نفس خود را در مقابل شهوات و خواسته‌های نفسانی که همانا نابودکننده انسان‌ها، همان نفس یا بت درونی است، بشکند که حضرت امام خمینی(ره) از آن به‌عنوان بت خطرناک یاد می‌فرمایند که اگر امروزه فرد عادی در سمت‌های مختلف و یا مسئولین نظام جمهوری اسلامی که رسالت سنگینی را برعهده‌گرفته‌اند، فقط به این بند و فراز از عهدنامه مالک اشتر توجه نماید، هم برای خودش و هم برای جامعه کافی خواهد بود.
آیت الله حاجی زاده با اشاره به سیزدهم رجب ضمن تبریک سالروز ولادت پر میمنت مولود کعبه مولی‌الموحدین علی (ع) یادآور شد: رسول ا.. الاعظم(ص) مودب من عندا.. و امیرالمؤمنین علی(ع) تربیت‌یافته خدا و رسولش بود و خوشا به شیعیان علی (ع) که ولایت علی بن ابی‌طالب را قبول کرده و از نظر اعتقادی و هم از نظر عملی از شیعیان واقعی آن حضرت می‌باشند و اینکه ما شیعیان آن حضرت هستیم باید قلباً و عملاً به فرمایشات آن حضرت عمل نمائیم و مردم و مسئولین بزرگوار باید تلاش نمایند در تمامی امورات از آن حضرت تبعیت نمایند تا در جامعه عدالت برقرار گردد که حضرت امام(ره) می‌فرمایند: روز تولد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) روز تولد عدالت مطلق است .
وی با ذکر اینکه تمامی آحاد جامعه و مسئولینی که توفیق خدمتگزاری در نظام اسلامی را دارند، باید از صفات شخصی و مسائل حکومتی و رفتار علوی این بزرگوار تبعیت نمایند، افزود: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن و عترت طاهره (ع) می‌باشد و در تمام مسائل بایستی از آن حضرت تبعیت نمائیم تا عدالت در جامعه برقرار گردد و اگر در دنیا زمامداران و حاکمان به عهدنامه امیرالمؤمنین عمل نمایند دنیا تبدیل به گلستان خواهد شد و هیچ حقی پایمال نخواهد گشت اما می‌بینید قلدران و زمامداران عالم و استکبار جهانی چه بلاهایی به سر مردم می‌آورند و مهره‌های استکبار و آل سعود چقدر ظلم و جفا به مردم مظلوم کشورهای اسلامی روا می‌دارند .
خطیب نماز جمعه اهر با اشاره به اینکه آقا امیرالمؤمنین تابلو و آیینه تمام‌عیار و کامل زندگی و حکومتی هستند، ادامه داد: اینکه سال ۹۵ را مقام معظم رهبری حفظه الله بنام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری فرموده‌اند، آقا امیرالمؤمنین علی (ع) الگوی تمام‌عیار اقتصاد مقاومتی و بحث‌های اقتصادی اسلامی هستند و اگر به راهکارهای اقتصاد مقاومتی و توصیه‌های حضرت آقا در زمینهٔ تولید، مصرف و توزیع دقت نمائیم، این مسائل کاملاً در زندگی امیرالمؤمنین مشهود بوده و آن‌هایی که در فکر اقتصاد مقاومتی هستند باید به زندگی آقا امیرالمؤمنین روی بیاورند و بدانند بافکرهای لیبرالیستی هیچ‌وقت این امر محقق نخواهد شد و تنها باید به مدیریت جهادی و مدیریت علوی بیندیشند .
وی با ذکر فرمایشی از آقا امیرالمؤمنین علی(ع) خطاب به ابوذرغفاری به نقل از امام جواد(ع) افزود: انسان باید تنها به خداوند متعال متکی بوده باشد که تکیه به خدا باعث خوشحالی انسان خواهد شد که امیدوارم انشاا.. تمام امورات خود را به پروردگار متعال واگذار نمائیم که هرچقدر انسان وابستگی‌اش به خداوند متعال بیشتر باشد به همان اندازه از طرف پروردگار موردتوجه قرار خواهد گرفت .
حاجی‌زاده به ایام رجب‌المرجب، ماه خدا اشاره نموده و اظهار داشت: ماه رجب فرصتی است تا انسان بتواند با راز و نیاز و عبادت و اطاعت از اوامر الهی توشه‌ای برای آخرت خود اخذ نماید و الحمدالله من قدیم‌الایام در ایام لیله الرغایب مردم طبق سنت حسنه‌ای به‌طور گسترده در قبرستان‌ها و بر سر مزار اموات خود حاضر می‌شوند و با دعا و قرائت قرآن آن‌ها را یاد می‌نمایند اما باید متوجه باشیم شرط اصلی ایمان و عمل بوده و این حضور تنها یاد کردن و ارسال تحفه است و با توجه به اینکه ۱۳ رجب سالروز ولادت مولی‌الموحدین علی (ع) بوده و آغاز ایام البیض و روزهای اعتکاف می‌باشد در شهرمان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌یافته تا برادران و خواهران بتوانند در اعتکاف ثبت‌نام نموده و شرکت نمایند و بهتر است سایر عزیزانی هم که نمی‌توانند شرکت نمایند با مساعدت خود تدارکات اعتکاف را یاری نمایند که بهترین احسان است .
امام جمعه اهر ضمن تبریک ایام مقدس ۲۹ فروردین روز ارتش و دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی (ره) افزود: الحمدالله امروزه قوای مسلح ما تحت فرماندهی فرمانده کل قوا حضرت آیت ا.. العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته ید واحده بوده و با تجهیزات کامل و کمال اقتدار و روحیه بالا در مقابل دشمن ایستاده‌اند که این روحیه بالا، تجهیزات مدرن و اقتدار است که با تدبیر و رهنمودهای حضرت آقا باعث گشته که دشمن عصبانی گشته و سردرگم شود و طبق فرمایش قرآن ما باید بر تجهیزات نظامی خود افزوده و دارای قوای مسلح قدرتمندی بوده و در همه زمینه‌ها و ابعاد آمادگی خود را حفظ نمائیم که این آمادگی نظامی موجب امنیتمان گردد و اینکه بعضی‌ها می‌گویند زمان، زمان موشک نیست، زمان مذاکره است باید بدانند که هم موشک، هم مذاکره، هم اقتصاد لازم است و اینکه دشمن با ما پای میز مذاکره می‌نشیند، مربوط به همین تجهیزات نظامی ماست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: حتی اگر تهدید نبود به‌موجب قرآن باید توان نظامی‌مان را افزایش می‌دادیم .
وی ادامه داد: سپاه پاسداران علاوه بر بحث‌های نظامی در رابطه با مسائل فرهنگی فعالیت چشمگیری دارد که حضرت امام فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و استکبار جهانی به خاطر همین تأثیرگذاری سپاه و بسیج، همواره با این‌ها دارای مشکل است .
خطیب نماز جمعه دوم اردیبهشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگی از طرف حضرت امام را بسیار مهم برشمرده و افزود: امروزه مقام معظم رهبری نفوذ دشمن را یکی از تهدیدات بزرگ تلقی نموده و می‌فرمایند: امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ است برای کشور. که مهم‌ترین نفوذ، نفوذ فرهنگی است که مسئولان به‌ویژه مسئولان فرهنگی باید به ماهیت و هویت فرهنگی پی برده و ضمن توسعه در مقابل دشمن پدافند نمایند و همان‌طور که دین و انقلاب ما انتظار دارد، مسائل فرهنگی کشور را پیش برده و آن را با بعضی مسائل اشتباه نگیرند که متأسفانه فکر بعضی از مسئولین فرهنگی عوضی است که حضرت آقا فرمودند: مصون‌سازی فرهنگی کنید نه برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط. دشمن در فکر تغییر تفکرات و اعتقادات جامعه است و در مقابل این تفکر دشمن باید دنبال نسخه و راهکار بوده باشیم و متوجه باشیم اجرای کنسرت را با کار فرهنگی اشتباه نگیریم چراکه دشمن دارای اتاق فکر بوده و ما اتاق کنسرت ایجاد می نمائیم و متأسفانه بعضی‌ها اردوهای مختلط را شق‌القمر‌ می‌دانند و نامش را اردوی فرهنگی می‌گذارند اما باید به فرمایشات دیده‌بان امین امت این مغز متفکر فرهنگی دنیا توجه نمائیم که اگر کوتاهی کنیم فردا جوان دلخواه خود را پیدا نخواهیم کرد و متوجه باشیم دشمن جوانان ما را فوج فوج از گردونه خارج می‌نماید و اهداف شوم خود را عملی می‌سازد .
وی به دوم اردیبهشت سالروز ولادت پرمیمنت فقیه سعید آیت ا.. العظمی شیخ حسین آقای نجفی اهری که در شورای فرهنگ عمومی بنام روز شهرستان اهر نام‌گذاری گردیده، اشاره نموده و افزود: انشاا.. جماعتمان و جوانان عزیز در این همایش که در آن ضمن یاد این بزرگوار از دیگر علمای متوفی شهرستان نیز یاد خواهد شد، حضور خواهند یافت .
حاجی‌زاده به دوم اردیبهشت روز زمین پاک پرداخته و ادامه داد: ما باید همیشه در حفظ محیط‌زیست خود کوشا بوده باشیم تا خدای‌ناکرده آلوده نگردد که این آلودگی موجب بیماری و امراض مختلف خواهد گشت .
وی به برگزاری مرحله دوم انتخابات اشاره نموده و تصریح کرد: باید از همین حالا خودمان را برای شرکت در این انتخابات آماده نمائیم که البته مسئولین وظائف خود را انجام می‌دهند و امیدوارم همه قانونمند مسئله را به‌پیش ببرند و حق‌الناس محفوظ بماند و مردم با شناخت و با توجه به اصول و شاخص‌ها فرد موردنظر را انتخاب نمایند که متأسفانه گاهی با تبلیغات بعضی افراد را کور می‌نمایند که منجر به مسائلی می‌شود که از حالا باید این مسائل پیش‌بینی گردد و تأکید می‌نمایم مردم رأی دادن خود را به ساعات پایانی روز موکول ننمایند و مثل مقام معظم رهبری رأی خود را در اولین ساعات رأی‌گیری به صندوق بیندازند که این خود تکلیف است و سودجویان نمی‌توانند در ساعات پایانی انتخابات سوءاستفاده نمایند .
امام جمعه اهر به بحث اقتصاد مقاومتی پرداخته و خاطرنشان کرد: اینکه حضرت آقا به اقتصاد مقاومتی تأکید می‌فرمایند باید بدانیم اقتصاد مقاومتی جز با تفکر بسیجی و مدیریت جهادی میسر نیست که امیدوارم انشاا.. جماعت مان سهم خود را با عدم اسراف و استفاده از کالاهای تولید داخل و کارآفرینی ایفا نمایند که فرهنگ قناعت خود در دین ما بسیار اساسی است .
خطیب نماز جمعه به حضور مردم در انتخابات سوریه اشاره نموده و افزود: این حضور واقعاً دشمن‌شکن بود و اینکه آمریکائی‌ها این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند به علت این است که آن‌ها خواستار رفتن بشار اسد هستند که با این رفتار می‌توان به خلق‌وخوی استکبار جهانی پی برد چراکه این‌ها کاره‌ای نیستند که در امورات داخلی و سرنوشت مردم سوریه دخالت نمایند و باید به مردم سوریه به خاطر این حضور آن‌هم در میان این ناامنی تبریک گفت که امیدوارم دنیا و آن‌هایی که خود را کدخدای دنیا می‌دانند به مردم احترام گذاشته و با ادعای دروغین حقوق بشر و دموکراسی، در امور مردم دیگر کشورها دخالت ننمایند .
حاجی‌زاده در پایان به‌روز بزرگداشت شیخ بهائی و سعدی و سالروز شهادت عبدالعزیز رنتیسی رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اشاره نموده و از خداوند متعال برای تمام عالمان، شعرا مخصوصاً شهید رنتیسی علو درجات را خواستار شد.