انجمن هنری عاشیقلار تشکیل می شود/ عاشیق ولی عبدی شخصیت بی نظیری در موسیقی عاشیقی است

آرخا: معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تشکیل انجمن هنری عاشیقلار در این استان خبر داد.
به گزارش آرخا؛ محرمی که در جلسه هماهنگی برگزاری آیین نکوداشت عاشیق ولی عبدی سخن می گفت، با وجود آن که در استان انجمن موسیقی فعالیت دارد اما وجود موسیقی بومی عاشیقی ایجاب می کند که انجمن مستقلی برای آن وجود داشته باشد.
وی افزود: مراحل اداری تشکیل این انجمن در حال طی شدن است و به زودی شاهد تشکیل آن خواهیم بود.
معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قره داغ را خاستگاه موسیقی عاشیقی عنوان کرد و گفت: عاشیق ولی عبدی شخصیت بی نظیری در موسیقی عاشیقی است و برگزاری آیین نکوداشت در واقع تقدیر از خدمات وی به این موسیقی بومی است.
محرمی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری در منطقه ارسباران گفت: مرداد و شهریورماه قطب جشنواره های هنری استان است.
وی افزود: پس از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر، نکوداشت عاشیق ولی عبدی برگزار می شود و پس از آن نیز نخستین جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری کلیبر برگزار خواهد شد.
معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری این جشنواره ها نشان از وجود قابلیت ها و ظرفیت ها و توانمندی های بالای فعالان عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان هاست.
محرمی با اشاره به تعدد آیین های برگزار شده به مناسبت روز خبرنگار در شهرستان اهر گفت: برگزاری این تعداد برنامه باعث افتخار است و قابل مقایسه با دیگر شهرستان ها نیست.