هالا ورزش بومی ما است

آرخا: امام جمعه اهر گفت: هنر رزمی هالا ورزش بومی ماست.

آیت الله حاجی زاده که در آیین اهدای مدال و احکام قهرمانان مسابقات استانی هالا و مسابقات کمربند طلایی هالا سخن می گفت، افزود: هنر رزمی هالا از اهر برخاسته و ورزش بومی ماست و جا دارد که از آن حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: الحمدالله افتخار می کنیم که هالا از اهر برخاسته و با ابتکار و خلاقیت یک اهری شکل گرفته است.

امام جمعه اهر تصریح کرد: مبدع و مبتکر هنر رزمی هالا یک اهری است و انشاءا… در شهرستان اهر همه اعم از مردم و مسئولان در خدمت این ورزش هستیم تا بتوانیم آن را به جایگاه بالاتر برسانیم و تلاش کنیم خانه و مرکز جهانی هالا در این شهر ایجاد شود.

حاجی زاده افزود: باید به ورزش رزمی نگاه ویژه داشته باشیم. با وجود این همه دشمن و استکبار جهانی باید به ورزش رزمی توجه بیش تر داشته باشیم.

امام جمعه اهر گفت: امروز با تلاش مسئولان امر جوانان ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی اعم از همگانی و قهرمانی تلاش می کنند و جوانان ما در عرصه ها و مسابقات بین المللی حضور فعال و عرض اندام دارند.

حاجی زاده افزود: دین اسلام توجه خاصی به ورزش و مسئله سلامتی دارد و امام راحل و مقام معظم رهبری به مسائل ورزشی تأکید بسیار داشته اند.

وی تصریح کرد:  بحث عزتمندی در ورزش و تمام عرصه ها خیلی مهم است. مقام معظم رهبری به استقلال و سربلندی و عزت کشور خیلی تأکید می کنند. وقتی پرچم کشورمان در مسابقات بین المللی برافراشته می شود احساس غرور کرده و افتخار می کنیم. دستور و فرمایشات مکتب اسلام به ما این است و در جامعه دینی روحیه عزتمندی را حفظ کنیم. با چنین روحیه ای باید از کیان اسلامی و کشورمان دفاع کنیم.

امام جمعه اهر افزود: جمهوری اسلامی باید در تمام مسائل در دنیا حرف اول را بزند. این نظام در عرصه های مختف موثر است و حرف اول را می زند، در ورزش نیز باید چنین باشد.

حاجی زاده با اشاره به این که در آستانه اربعین حسینی هستیم، گفت: در مکتب حسینی عزت آموخته ایم، مکتبی که می گوید هیهات من الذله. ما ملت آزاده ای هستیم و زیر بار ذلت نمی رویم.

در این مراسم مدال طلای افتخاری مسابقات هالا به آیت الله حاجی زاده امام جمعه اهر اهدا شد. وی پس از دریافت این مدال اعلام کرد: این مدال را همراه با یادداشتی به موزه شهرستان اهدا می کنم.

گفتنی است؛ مسابقات استانی هالا و مسابقات کمربند طلایی هالا طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اهر برگزار شد.