انجمن خوشنویسان ارسباران شعبه اهر تشکیل شد

آرخا: عصر روز ۲۵ اردیبشهت با انجام انتخابات و طی برنامه ای؛ انجمن خوشنویسان ارسباران شعبه اهر تشکیل شد.

در این برنامه؛ محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل و نصیری رئیس انجمن خوشنویسان استان و شورای خوشنویسی استان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر و جمعی از هنرمندان خوشنویسی حضور داشتند.

رئییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در این برنامه با اشاره به این که انجمن خوشنویسان ارسباران ششمین انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر است، وجود بیش از ۲۰ هنرمند ممتاز و ۵ هنرمند فوق ممتاز خوشنویسی در اهر را حاکی از وجود استعدادهای ناب هنر خوشنویسی در این شهرستان عنوان و تشکیل انجمن خوشنویسان در این شهرستان را از ضروریات خواند.

ممی پور ابراز امیدواری کرد؛ شورای منتخب با همدلی و وفاق بتوانند فعالیتهای چشمگیری در در راستای توسعه و پرورش استعدادهای این رشته هنری داشته باشند.

وی گفت: از این انجمن نیز مثل دیگر انجمنهای شهرستان برنامه ای در سطح کلان و جشنواره ای در شأن ارسباران انتظار داریم.

نصیری رئیس انجمن خوشنویسان استان نیز ضمن ابرز خوشنودی از تشکیل این انجمن، با بیان این که؛ شهرستان اهر هنرپرور است و خوشنویسان اهری همیشه درخشان بوده اند، افزود: وجود انجمن خوشنویسی در این شهرستان ضروری بود.

وی از انجمن خوشنویسی اهر خواست؛ به سراغ پیشکسوتان این رشته رفته و از تجربیات آنان بهره ببرند.

نصیری گفت: امسال آزمونهای سراسری خوشنویسی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اهر نیز برگزار خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر؛ در انتخابات انجمن خوشنویسان ارسباران؛ امیر نورش با شش رأی نفر اول و رسول ثناگو و ستار مشرفی مشترکا با ۵ رأی نفر دوم شدند که با توجه به دستورالعمل؛ فردی که سابقه دریافت درجه ممتازی وی بیشتر است نفر دوم اعلام می گردید که در نتیجه رسول ثناگو به عنوان عضو دوم شورا و ستار مشرفی عضو علی البدل معرفی شد.

محمد محمدی بازرس اصلی و  عوض عباسی به عنوان بازرس علی البدل  انتخاب شدند.