سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ) برگزار شد

آرخا: مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ) روز سه شنبه ۲۹ مرداد برگزار و آثار برگزیده معرفی و تقدیر شدند.

براساس رای هیات داوران  آرا بخش خیابانی این دوره از جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

بروشور:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به طراح بروشور نمایش ماکسیموم نازیلا امینی از استان آذربایجان غربی- بوکان اهدا شد.

طراحی لباس:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به طراح لباس نمایش ” فاصله” علیرضا اسماعیلی از کردستان-سقز اهدا شد.

طراحی فضا:(تقدیر)

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون رسال به طراح فضای نمایش “ماکسیموم” افشین ناصری از آذربایجان غربی اهدا شد.

برگزیده:جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ  پنج میلیون به طراح نمایش”چه کسی آشغال هایش را به من می دهد”، بهنام کاوه از خوزستان-آبادان اهدا شد.

موسیقی: رتبه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره ،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به آهنگساز نمایش “چه کسی آشغال هایش را به من می دهد” عماد علیزاده از خوزستان-آبادان اهدا شد.

هیئت داوران پیش از اعلام آرائ این بخش از حضور دو خردسال هنرمند جهت نقش آفرینی در نمایشهای “فرزند جنایت” رستا تاج الدینی الاسلام از اهر و “چهار دیواری اختیاری نیست” زهرا فتاحی تقدیر کرد.

بازیگری زن:

رتیه سوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به بازیگر نمایش “صلح” شکیلا هوتمن از استان خوزستان-امیدیه اهدا شد.

رتبه دوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به بازیگر نمایش«فاصله» ساریه امینی از استان کردستان- سقز اهدا شد.

رتبه نخست:جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار،تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دهمیلیون ریال به بازیگر نمایش «ماکسیموم» نازیلا امینی از آذربایجان غربی- بوکان اهدا شد.

بازیگری مرد:

رتبه سوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به بازیگر نمایش «فاصله» کمال سلطانی از کردستان-سقز اهدا شد.

رتبه دوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به بازیگر نمایش «ماکسیموم» سرور رضایی از آذربایجان‌غربی-بوکان اهدا شد.

رتبه نخست:جایزه این بخش شامل تندیس جشنواه،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به بازیگر نمایش «چه کسی آشغال هایش را به من می دهد» بهنام کاوه از خوزستان-آبادان اهدا شد.

طرح و ایده:

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به طراح و ایده پرداز نمایش«ماکسیموم» افشین ناصری از آذربایجان‌غربی-بوکان اهدا شد.

رتبه دوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به طراح و ایده پرداز نمایش «من را چه کسی کشت» محمدرضا آگاه از مازندران- نوشهر اهدا شد.

رتبه نخست:جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار،تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به طراح و ایده پرداز نمایش «فاصله» علیرضا اسماعیلی از کردستان-سقز اهدا شد.

کارگردانی:

رتبه سوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به کارگردان نمایش «چه کسی آشغال هایش را به من می دهد» بهنام کاوه از خوزستان- آبادان اهدا شد.

رتبه دوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به کارگردان نمایش«فاصله» علیرضا اسماعیلی از کردستان-سقز اهدا شد.

رتبه نخست:جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به کارگردان نمایش«ماکسیموم» نازیلا امینی از آذربایجان غربی- بوکان اهدا شد.

گفتنی است؛ علیرضا استادی، علیرضا آقازاده،سامان خلیلیان، عباس شاه محمد زاده و علی یعقوب زاده داوری این بخش از چشنواره را بر عهده داشتند.

براساس رای هیات داوران  آرا بخش صحنه ای این دوره از جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

هیئت داوران در این بخش پس از بررسی   تعداد حاضر و مشمول داوری و شور نهایی آرای خود را به شرح ذیل اعلام  کرد:

بروشور:هیئت داوران ضمن تقدیر از تمانی گرافیست های طراح بروشور نمایش های حاضر در این بخش هیچ یک از اقلام هویت بصری و برنوشت نمایش ها را حائز رتبه ندانست.

طراحی لباس:هیئت داوران ضمن تقدیر از تمامی طراحان لباس نمایش های حاضر در این بخش هیچ یک را حائز رتبه ندانست.

گریم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به گریمور نمایش«گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» امیر حیدر زاده از اهر اهدا شد.

طراحی صحنه:جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره ،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال  به طراحان صحنه نمایش «گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» نسیم عموزاده و محمدرضا قنبری از شهرستان اهر اهدا شد.

موسیقی:(برگزیده)

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره ،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به آهنگساز موسیقی نمایش«گلین» سعید ستاری از شهرستان اهر اهدا شد.

بازیگری مرد:

هیئت داوران در این بخش به دلیل حضور موثر و ارزشمند هنرمند توانای شهرستان اهر در طول برگزاری جشنواره و نقش آفرینی وی از یوسف سلیمانی تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به بازیگر نمایش«گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» محمدرضا قنبری از شهرستان اهر اهدا شد.

رتبه دوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ ۷ میلیون ریال به بازیگر نمایش«پیتو» شایان سلزانی از استان مرکزی-اراک  اهدا شد.

رتبه نخست:جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به بازیگر نمایش«بادیگارد» محمد رادمهر از اصفهان اهدا شد.

بازیگری زن:

رتبه سوم:جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به بازیگر نمایش«وارونگی» حسنا قبادی از ایلام اهدا شد.

رتبه دوم :جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به بازیگر نمایش«مامان لطفا غذاتو بخور» مرجان آقا نوری از تهران اهدا شد.

رتبه نخست:جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به بازیگر نمایش :«گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» سمانه بابازاده از  اهر اهدا شد.

نویسندگی:

هیئت داوران در این بخش پس از بررسی نمایشنامه های حاضر ضمن تقدیر ویژه ازمتون پرستو و گلین به نویسندگی محمد رحمانیان، آرای خود را بدین شرح اعلام کرد:

تقدیر:جایزه این بخش بدون ترتیب اولویت شامل لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون رال به صورت جداگانه به نویسندگان نمایشنامه های وارونگی به نویسندگی پژمان شاهوردی، پیتو به نویسندگی شهرام سلطانی و بادیگارد به نویسندگی بهنام میرزایی اهدا شد.

کارگردانی:

جایزه این بخش بدون ترتیب اولویت شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به صورت جداگانه به کارگردانان نمایش های «پیتو» شایان و شهرام سلطانی از استان  مرکزی-اراک،‌ «بادیگارد» محمد رادمهر از استان اصفهان و «وارونگی» حسنا قبادی از ایلام اهدا شد.

گفتنی است؛ علیرضا استادی، علی یعقوب‌زاده، سامان خلیلیان، علیرضا آقازاده و عباس شاه محمدزاده داوری این بخش را بر عهده داشتند.