اجرای طرح «نذر کتاب، نشر خوبی ها» در آذربایجان شرقی

آرخا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از اجرای طرح «نذر کتاب، نشر خوبی ها» در کتابخانه‌های عمومی استان خبر‌ داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی؛ اسد بابایی با اعلام این خبر گفت: در این طرح مردم فرهنگ دوست استان می توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب های نو و یا کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مهمی که درباره کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد، لزوم همگانی بودن و نشر حداکثری آن در بین تمام اعضای جامعه است افزود: با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی که محل رجوع آحاد مردم است فکر و اندیشه‌ای که در بطن آن اثر وجود دارد به دست افراد بیشتری در جامعه می رسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی ادامه داد: طرح «نذر کتاب» حرکتی مردمی، شبیه بسیاری از نذوراتی است که مردم در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه محرم و صفر با نیت خیرخواهانه انجام می‌دهند، اما در این طرح به جای اهدای غذای جسم با اهدای کتاب نیاز فرهنگی و روحی افراد جامعه مرتفع می شود.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر در استان بیش از 2 میلیون و 800 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است، افزود: هدف ما این است که تعداد کتابهای کتابخانه های عمومی استان را به میزانی برسانیم که به ازای هر نفر در استان حداقل یک جلد کتاب در مجموعه کتابخانه های عمومی وجود داشته باشد.