ایجاد شعبه های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در استان های آذری نشین

آرخا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: شعبه های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در استان های آذری زبان کشور ایجاد می شود.
علی اکبر صفی پور اظهار کرد: همان گونه که رئیس جمهوری در هفدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی در آیین افتتاح بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در تبریز اعلام کرد، این بنیاد متعلق به آذری زبان های کل کشور است و همه باید از توانمندی های آن استفاده کنند .
وی افزود: بر این اساس به تازگی نشست هم اندیشی گسترش و اصلاح اساسنامه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تهران برگزار شد .
صفی پور یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بار دیگر بر جایگاه ویژه بنیاد تاکید کرد و ضرورت تلاش آن برای احیا و پویایی فرهنگ و هنر آذربایجان و نقش تاریخی آن را یادآور شد .
وی با اشاره به اینکه تاکنون دو ساختمان بنیاد در آذربایجان شرقی افتتاح شده است، بیان داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست خواستار راه اندازی شعبه های بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در سه استان دیگر آذری زبان به مرکزیت تبریز شد .
صفی پور اظهار کرد: استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارش اقدامات انجام شده ، نحوه راه اندازی دو ساختمان بنیاد در تبریز، تجهیز اداری و تجهیز سخت افزاری و پی گیری فعالیت های تخصصی بنیاد را به وزیر ارایه داد .
وی همچنین در خصوص اصلاح اساسنامه بنیاد گفت: اساسنامه بنیاد به صورت مفصل در این نشست چهار ساعته مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات لازم در خصوص اصلاح تعداد اعضا، چارچوب هیات امنا و بازنگری درباره اعضا ارایه شد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در دو هفته آینده اساسنامه بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان نهایی و برای عموم اطلاع رسانی می شود .
پیش از این استاندار آذربایجان شرقی نیز از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان در اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داده بود .
به گفته اسماعیل جبارزاده، بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان یکی از وعده های محقق شده رئیس جمهوری دراین خطه از میهن اسلامی است .
تاسیس بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان از جمله وعده های انتخاباتی رئیس دولت امید در زمان سفرهای انتخاباتی وی به منطقه بود که در هفدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی و همزمان با استقبال پرشور مردم استان از روحانی عملی شد و فعالیت آن کلید خورد.