کتابخانه های هر شهر به منابع بومی خود مجهز شوند

آرخا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ضروری است کتابخانه های ما در هر شهر و استان به منابع بومی خود مجهز شوند چرا که کتاب های بومی شناسنامه خوبی از تاریخ و فرهنگ آن منطقه و شهر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ علی اکبر صفی پوردر آیین افتتاح نهمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار که با حضور ۱۵۰ نفر از کتابداران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان روز دوشنبه در تبریز آغاز بکار کرد گفت: کتاب مهمترین دستاورد بشری است که در حوزه های مختلف موجب انتقال تجربه و افزایش آگاهی مردم شده است.
وی ادامه داد: کتابداران در شناساندن کتاب های خوب و مفید نقش بسزایی ایفا می کنند و این کتابداران هستند که می توانند فرهنگ مطالعه را در جامعه به خصوص در بین قشر جوان ترویج دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ضروری است کتابخانه های ما در هر شهر و استان به منابع بومی خود مجهز شوند چرا که کتاب های بومی شناسنامه خوبی از تاریخ و فرهنگ آن منطقه و شهر است.
وی اضافه کرد: ضروری است خیران را به این سمت هدایت کنیم تا با ارایه کتاب های مفید و ارزنده و ساخت کتابخانه ها گام مهمی در حوزه فرهنگ برداریم.

عکس: بیژن شیخ علیزاده