بیمارستان اهر در حال توسعه است

آرخا: خدمات بیمارستانی در اهر با توجه به رشد جمعیت این شهرستان و نیز مراجعات قابل توجه از شهرستان های پیرامون به دلیل آستانه نفوذ جمعیتی حدود نیم میلیون نفری این شهر، نیاز به توسعه دارد و بر همین اساس ایجاد بیمارستان دوم و درمانگاه های تخصصی مورد تأکید قرار گرفته است. با وجود این برخی محدودیت ها و تجارب موجود در سایر شهرستان ها؛ رویکرد توسعه و ارتقای تجهیزات بیمارستان باقرالعلوم اهر مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته است. در همین راستا کلنیک تخصصی بیمارستان اهر طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

توسعه بیمارستان اهر با ایجاد یا تقویت بخش های مختلف و همچنین اقداماتی برای تجهیز بیمارستان به امکانات جدید در حال انجام است. چند پروژه در مجموعه بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال احداث است که؛ بخش روان، بخش LDR، بخش دیالیز با ظرفیت ۲۰ تخت، MRI، داروخانه جدید و…از آن جمله است که به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسند.

دکتر محمد میرزاپور رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با کارکرد رسانه و نقش آن آشناست. انتقادپذیراست و با رسانه ها تعامل دارد. روز چهارشنبه شانزدهم بهمن دومین نشست خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران را ترتیب داد. او دهم شهریورماه امسال به ریاست این شبکه منصوب شد و سوم مهر نخستین نشست خبری خود را ترتیب داد.

نظرات و انتقاداتی از سوی خبرنگاران مطرح شد و او با اشتیاق شنید و پاسخ داد. سپاسگزار زحمات همکاران خویش است، با وجود این؛ ضعف های احتمالی را نادیده نمی گیرد. از توسعه بیمارستان اهر خبرهای امیدبخشی داشت و این که گفت؛ «در تأمین تجهیزات بیمارستان نیازمند یاری خیرین هستیم». در همین راستا به نظر می رسد اهر در حوزه بهداشت و درمان بازهم نیازمند برآمدن چهره هایی چون عزیزالملوک و قاسم خان اهری و فرزندان آنهاست. حتی به گفته میرزاپور؛ شهروندان در تمام زمینه های مورد نیاز و در توان خود می توانند کمک کنند.

در این نشست جمعی از همکاران دکتر میرزاپور نیز حضور داشتند و در ادامه از پروژه های در حال احداث بیمارستان باقرالعلوم بازدید به عمل آمد.

دکتر محمد میرزاپور در این نشست با اعلام این که  دستگاه «MRI» به بیمارستان اهر تحویل داده شده است، افزود: محل نصب دستگاه در بیمارستان در حال آماده سازی با استانداردهای ابلاغ شده و تحت نظارت شرکت ناظر است و تلاش می کنیم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیگیری جدی نماینده اهر و هریس برای دریافت این دستگاه، خاطرنشان کرد: با حساسیت و پیگیری آقای صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دستگاه «MRI» با بهترین برندهای روز دنیا تهیه و در اختیار بیمارستان باقرالعلوم اهر قرار گرفته و تأمین نیروهای مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر از توسعه بیمارستان اهر با ایجاد بخش های جدید خبر داد و گفت: بخش سلامت روان با ظرفیت ۱۲ تخت در داخل بیمارستان ایجاد می شود.

میرزاپور از احداث ساختمان دو طبقه جدید با ۶۰ درصد پیشرفت در مجموعه بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و افزود: با توجه به افزایش بیماران دیالیزی یک طبقه این ساختمان به بخش دیالیز با ظرفیت ۲۰ تخت اختصاص می یابد و در طبقه دیگر آن بخش « LDR» و داروخانه جدید شبانه روزی دایر می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از احداث ۳ درمانگاه در روستاهای نودوز و رواسجان این شهرستان خبر داد و افزود: درمانگاه دیگری در شهرک شیخ شهاب الدین اهری احداث شده است.

میرزاپور در ادامه بر رعایت اصول بهداشتی در پیشیگیری از ابتلا به آنفلوآنزا تأکید کرد و افزود: رعایت بهداشت دست ها و آداب تنفسی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

وی از اجرای برنامه های آموزشی در مدارس و برخی دستگاه های خدمات رسان عمومی در شهرستان اهر توسط  شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و از رسانه ها خواست؛ با اطلاع رسانی و تولید محتوای کارشناسی در توسعه فرهنگ بهداشت نقش بیش تری ایفا کنند.

میرزاپور گفت: تحقق اهداف سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) به تقویت و ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت جامعه منجر می شود که پیشگیری از انواع بیماری ها و کاهش چشمگیر هزینه های درمانی از نتایج آن است.

وی خواستار همراهی و همکاری شهروندان با این طرح شد و افزود: پاسخ شهروندان به پیامک این سامانه پس از دریافت خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است و در اختصاص اعتبار به شهرستان نیز موثر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با بیان این که؛ برای ارتقای رضایتمندی شهروندان تلاش همه جانبه داریم، افزود: با رشد یک درصدی به نزدیک ۹۷ درصد رضایتمندی رسیده ایم.

میرزاپور با بیان این که فشار کاری در سیستم ما بخصوص در بخش پرستاری و اورژانس زیاد است، افزود: در پیک اول شیوع آنفلوآنزا تعداد مراجعات روزانه به اورژانس بیمارستان به ۷۵۰ نفر می رسید که علاوه بر اهر، از نقاط مختلف منطقه ارسباران نیز مراجعه می کردند.

میرزاپور گفت: از انتقادات و پیشنهات شهروندان استقبال کنیم و برای سهولت دریافت نظرات همشهریان سامانه پیام کوتاه به شماره ۵۰۰۰۱۰۴۰۰۵۰۰۰ راه اندازی و اعلام شده است. همچنین شهروندان می توانند با شماره تلفن ۴۴۲۲۹۱۳۱ بهداشت محیط  جهت اعلام هرگونه مسائل و مشکلات بهداشتی در سطح شهر تماس بگیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه تخلفات در حوزه بهداشت و درمان را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به این که در توسعه تجهیزات و تأمین نیازمندی های بهداشت و درمان اهر و به طور خاص بیمارستان این شهرستان نیازمند مساعدت و یاری شهروندان و خیرین هستیم، افزود: همشهریان می توانند در تأمین تجهیزات و امکانات و حتی برنامه های عمرانی در تمام زمینه ها به حد توان کمک کنند.