با افزایش مشارکت مردم در انتخابات افراد صالح و شایسته به مجلس راه می یابند

آرخا: مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اعتماد، همبستگی و تعهد سیاسی و اجتماعی باعث افزایش مشارکت اجتماعی مردم در انتخابات می‌شود و با افزایش مشارکت افرادی صالح و شایسته به مجلس راه می‌یابند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی دکتر رضا استاد رحیمی در نشستی با کارشناسان فرمانداری‌های استان در خصوص انتخابات، با بیان اینکه کارشناسان فرمانداری‌ها عصای دست رئیس اجرایی انتخابات هستند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری این عزیزان انتخاباتی سالم و شایسته نظام جمهوری اسلامی بدون چالش و تنش برگزار کنیم تا همه جهانیان به آن غبطه بخورند.
وی افزود: بر اساس اصول مردم سالاری و منطق جمهوریت، حاکمیت مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته و جمهوریت بر مبنای دموکراسی و پاسخ به دو سئوال مردم که چه کسی حکومت کند و چگونه حکومت کند مطرح می‌شود.
استادرحیمی با بیان اینکه، پاسخ به سئوال «چگونه باید حکومت کند» در قانون مشخص شده و آن توسل به انتخابات است که باعث مشارکت و تصمیم‌گیری و اعمال قدرت بر اساس وجود مردم است، ادامه داد: اصول ۶و ۷ قانون اساسی نیز این را مشخص کرده که جمهوری اسلامی حکومتی است که از طریق مردم و رای مردم انتخاب می‌شود و مسئولان آن نیز از طریق مردم انتخاب می‌شود.
مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: انتخابات بزرگ‌ترین رکن اساسی جمهوریت است که این مسئله در طول ۳۶ سال گذشته به خوبی در ایران برگزار شده و در منطقه بی‌بدیل است.
وی با بیان اینکه، بعد از ۳۷ سال همه می‌دانیم که امنیت برآمده در کشور از اعتماد، همبستگی بین مردم و اعتماد به حکومت که بزرگ‌ترین سرمایه یک حکومت است به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: اعتماد، همبستگی و تعهد سیاسی و اجتماعی باعث افزایش مشارکت اجتماعی مردم در انتخابات و با افزایش مشارکت افرادی صالح و شایسته به مجلس راه می‌یابند.
استاد رحیمی، گفت: با توجه به این مسئله باید برای مشارکت پر شور تلاش شده و نباید هیچ گونه شائبه‌ای در بین مردم ایجاد شود.