روز جهانی تئاتر در تبریز گرامی داشته شد

آرخا: روز جهانی تئاتر با حضور اساتید و پیشکسوتان هنر تئاتر و مسئولین فرهنگی و هنری استان در مجموعه ی تئاتر شهر تبریز گرامی داشته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ علی محرمی معاون هنری اداره کل در این آیین، هنر تئاتر را دارای پیشینه ای غنی و قدرتمند دانست و گفت: هنرمندان عرصه تئاتر همواره پاسدار ارزشها بوده و در جهت اعتلای هنر متعهد کوشیده اند.
محرمی با اشاره به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن نمایش استان در حوزه تئاتر و تعداد نمایش های اجرا شده در سال ۹۴ گفت: در طول سال گذشته ۷۶ نمایش در استان اجرا شده است.
وی با اشاره به حمایت های این اداره کل از گروههای نمایش نیز گفت: در سال ۹۴ گروه نمایش آینا به سرپرستی علی فتوحی با نمایش روبینسون و کروزوئه به آلمان و گروه نمایش باریش به سرپرستی فریدون ولایی با نمایش سایه ها و بادها به بلاروس اعزام شدند.
محرمی با اشاره به جشنواره های برگزار شده در دو سال اخیر گفت: برگزاری جشنواره ی تئاتر کوتاه ارسباران با گستره ی سراسری، جشنواره تئاتر در شهرستانهای مرند، بناب، اهر، و همچنین برگزار جشنواره ی تئاتر استانی و ویژه برنامه ی اردیبهشت تئاتر ایران از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه ی تئاتر استان است.
وی همچنین از برگزاری انتخابات انجمن نمایش براساس شیوه نامه ی اداره ی کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و برپایی آیین ویژه اردیبهشت تئاتر خبر داد.
معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از احداث و تجهیز چندین پلاتو و بلک‌باکس در سال جاری خبر داد و گفت: این سالن ها در آینده‌ای نزدیک در اختیار هنرمندان قرار می گیرد که تحقق این موضوع می‌تواند در تقویت زیرساخت های هنر نمایش استان بسیار موثر باشد.
وی همچنین با اشاره به مقوله ی آموزش در هنر تئاتر، تاکید کرد: با توجه به پیشنیه ی هنر تئاتر در استان و همچنین وجود دانشگاه نبی اکرم و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و همچنین حضور اساتید بنام این هنر در سطح استان مسئله ی آموزش باید بیش از پیش مورد توجه اهالی تئاتر قرار گیرد.