بسیج جزء خاکریزهای مستحکم است که نباید آن را سست کرد

آرخا: امام جمعه اهر گفت: کسانی که بسیج را به تندروی و افراط متهم می‌کنند، پروژه‌ی نفوذ دشمن را تکمیل می‌کنند، بسیج جزء خاکریزهای مستحکم است که نباید آن را سست کرد.
امام جمعه شهرستان اهر در خطبه های نماز جمعه با ذکر روایتی از رسول ا.. الاعظم(ص) اظهار داشت: هر عمل عبادی بدون اخلاص هیچ و پوچ بوده و اگر انسان عملش را با اخلاص توأم نماید عمل او مفید و ارزشمند خواهد بود .
حاجی زاده با توجه به اینکه در آستانه اربعین سالار شهیدان ابی عبدا.. الحسین(ع) قرار گرفته ایم، ادامه داد: واژه اربعین واژه مقدسی است که هم در متون دینی و هم در آیات الهی و روایات اسلامی دارای بازتاب و توجه خاصی است و مسئله اربعین حدیث نویسی در بین علماء مخصوصاً علمای تشیع فرهنگی متداول و دایر بوده و کتابهای اربعین حدیث از جمله اربعین حدیث معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) دارای اهمیت فوق العاده ای است.
وی ادامه داد: مسئله اربعین در مسائل اخلاقی و عرفانی و چله نشینی حائز اهمیت بوده و در جمع عارفان و سالکان الی ا.. مسئله چله نشینی و مراقبت چهل روزه مسئله ای متداول است و انسان وقتی از نظر سن به بلوغ سنی می رسد، به مسائل اخلاقی، عرفانی و معنوی توجه می نماید و در می یابد که نعمت چیست و باید در مقابل نعمات خداوند متعال شکرگزار بوده باشد و مسئله دیگر عمل صالح است که وقتی انسان به رشد عقلانی و سنی می رسد از خداوند تقاضای تعلیم عمل صالح که موجب رضای الهی باشد، می نماید.
امام جمعه اهر همچنین ضمن توصیه به نمازگزاران و عموم مردم جهت شرکت در زیارت اربعین افزود: فرهنگ زیارت اربعین در بین اولیای الهی و بزرگان قوم و عالمان الهی متداول بوده و پیوسته ما را به زیارت اربعین امام حسین(ع) و زنده نگهداشتن پرچم و بیرق اسلام ناب محمدی (ص) به زیارت کربلا رفتن و از نجف الاشرف تا کربلای معلی مخصوصاً با پای پیاده به پابوس امام حسین (ع) رفتن توصیه نموده اند.
وی افزود: زیارت اربعین امام حسین (ع) از علائم تشیع و پیروی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و برای زنده نگهداشتن پرچم ابی عبدا.. الحسین (ع) و اسلام ناب محمدی لازم و ضروری است و مانور عظیم دشمن شکن وحضور بیست میلیونی زائران ابی عبدا.. الحسین(ع) در سال گذشته از کشورهای مختلف در کربلای معلی لرزه بر اندام وهابیت انداخت که امسال نیز الحمد.. حضور انبوه زائرین هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت ا.. العظمی امام خامنه ای حفظه ا.. که می فرماید: اولین شکوفه هاى عاشورایى در اربعین شکفته شد. اولین جوشش هاى چشمه جوشان محبت حسینى – که شطّ همیشه جارى زیارت را در طول این قرن ها به راه انداخته است – در اربعین پدید آمد. مغناطیس پُرجاذبه حسینى، اولین دل ها را در اربعین به سوى خود جذب کرد؛ رفتن جابربن عبدا… و عطیّه به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، سرآغاز حرکت پُر برکتى بود که در طول قرن ها تا امروز، پیوسته و پى درپى این حرکت پُرشکوه تر، پُرجاذبه تر و پُرشورتر شده است و نام و یاد عاشورا را روزبه روز در دنیا زنده تر کرده است.
خطیب نماز جمعه در پایان خطبه اول بمناسبت اربعین حسینی به ذکر مصائب اهل بیت پرداخته و به روضه خوانی پرداخت.
امام جمعه اهر ضمن قدردانی از سپاه ناحیه اهر در برگزاری مراسم هفته بسیج، از مسئولین، مردم شریف و بسیجیان دلاور بخاطر حضور در اجتماع بزرگ و عظیم پنجم آذر که حماسه ای دیگر آفریده و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند، تقدیر و تشکر نموده و تصریح کرد: مسئله بسیج، مسئله مهمی است که حضرت آقا در فرمایشات اخیر خودشان فرمودند: بسیج یک گنج بی‌انتهاست؛ چون ملت بی‌انتهاست، عطر بسیج را باید استشمام کرد، کسانی که بسیج را به تندروی و افراط متهم می‌کنند، پروژه‌ی نفوذ دشمن را تکمیل می‌کنند، بسیج جزء خاکریزهای مستحکم است که نباید آن را سست کرد، من توصیه و نصیحت می‌کنم.
وی ادامه داد: پیش بینی که حضرت امام(ره) در مورد ارتش بیست میلیونی داشتند الحمدا.. به منصه ظهور رسیده و الان در حدود بیست و چهار میلیون نفر از جمعیت کشورمان در بسیج سازماندهی شده اند و به حول و قوه الهی این شجره طیبه رفته رفته از نظر کمی و کیفی رو به پیشرفت است و اینکه امروزه مملکت ما دست نخورده مانده به برکت وجود ولایت و سربازان ولایت است که به شکر خدا همه نیروهای مسلح ما و تمامی ملت ایران بسیجی هستند و جا دارد به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) توجه نمائیم که فرمودند: اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجو و طلبه است.
حاجی زاده به دهم آذر سالروز شهادت آیت ا.. مدرس در سال ۱۳۱۶ که بنام روز مجلس نامگذاری گردیده، اشاره نموده و خاطر نشان کرد: مجلس دارای اهمیت خاصی بوده و خانه ملت و امت اسلامی است که با توجه به فرمایش حضرت امام(ره) که می فرمایند: مجلس یک چیزی است که در رأس همه اموری که در کشور است واقع است. یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب می‌‌کند و مجلس بد همه چیز را بد می‌‌کند، باید متوجه باشیم که ما دارای شاخصی همچون مرحوم مدرس که اسلام شناس، نترس، شجاع و بر قوانین کشور مسلط بود، هستیم و چون در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار گرفته ایم باید در انتخاب نمایندگان مخصوصاً نمایندگان مجلس خبرگان دقت نمائیم که بعضی ها در مورد مجلس خبرگان خوابهایی دیده اند که این خوابها دارای تعبیر نیستند و به حول و قوه الهی به جایی نخواهد رسید، چون هنوز ملت ولایتمدار و بسیجیان و محافظان انقلاب نمرده اند و به حول و قوه الهی گوش به فرمان رهبری از این انقلاب پاسداری خواهند کرد و لازم است با توجه به وظیفه سنگینی که در انتخابات بر دوش داریم، از طایفه گرایی و اعمال خلاف شرع خودداری کرده و به تکلیف الهی خود عمل نموده و بخاطر رضای خدا و پایداری جمهوری اسلامی افرادی را که مثل و یا حداقل شبیه به مدرس هستند انتخاب نمائیم که امام (ره) در مورد مدرس می فرمایند: مدرس یک چنین مرد قدرتمندی بود، برای این که الهی بود،برای خدا می خواست کار کند، نمی ترسید اینها، اینهایى که مى‏ خواهند انسان درست نشود، از انسان مى‏ ترسند، این رژیمها از انسان مى ‏ترسند. در هر رژیمى یک انسان اگر پیدا بشود، متحول مى‏ کند کارها را. رضا شاه از مدرس مى ‏ترسید، آن قدرى که از مدرس مى ‏ترسید، از دزدهاى سر گردنه نمى ‏ترسید! از تفنگدارها نمى ‏ترسید. از مدرس مى‏ ترسید، که مدرس مانع بود از اینکه یک کارهاى زشتى را انجام بدهد، و آخر مدرس را گرفت و کشت. اینها از روحانى مى‏‌ترسند، براى اینکه روحانى تربیت مى‏ کند انسان را، و آنها نمى‏ خواهند انسان پیدا بشود. اینها نمى‏ خواهند انسان پیدا بشود، از این جهت، این قدر تربیت اولاد را پیش مادر مبتذل کردند؛ و این قدر تبلیغات کردند که حتى خود مادرها هم شاید باور کردند. مادرها، این بچه ‏هاى عزیز را، آنهایى که تحت تأثیر اینها واقع شدند، این بچه‏ هاى عزیز را به پرورشگاه ها فرستادند و از دامنهاى خودشان جدا کردند، و در آنجا تربیت هاى شیطانى شدند.
خطیب نماز جمعه به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ و روز قانون اساسی ایران اشاره نموده و افزود: قانون اساسی ما خونبهای شهدای ما بوده و از مترقی ترین قوانین اساسی دنیاست که مقام معظم رهبری می فرمایند: قانون اساسی ما یک قانون مترقی، بسیار مستحکم و بسیار هوشمندانه نوشته شده است. عمل به قانون اساسی علاج اساسی دردهای کشور است و وقتی اصول انقلاب را تبیین می فرمایند: از اسلام، قانون اساسی، رهنمودهای امام، وصیت نامه امام و سیاست های کلی نظام که در قانون اساسی معین شده است، بعنوان اصول انقلاب نام می برند. پس کسانی که به اصول انقلاب التزام عملی نداشته باشند جایی در این مملکت ندارند.
امام جمعه اهر با اشاره به حرکات اخیر ترکیه تصریح کرد: توصیه دلسوزانه من به دولت همسایه ترکیه این است که نگرش خود را عوض نموده و در سیاست غلط خود را تجدید نظر نماید و بجای اینکه هوای استکبار و دولت آمریکا را داشته باشد، در رابطه با سوریه و مبارزه با تروریسم به ایرانی که ام القراء اسلام است، ملحق شده و در کنار روسیه، ایران و سوریه به مبارزه با داعش و تروریسم بپردازد و دولت ترکیه باید متوجه باشد که اگر در سیاست های خود تجدید نظر ننماید، همان بلایی که در فرانسه اتفاق افتاده است، شاید فردا پس فردا در ترکیه اتفاق بیفتد.
حاجی زاده سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز را مهم برشمرده و ادامه داد: در کنار این اجلاس در دیدارهای رؤسای جمهور این کشورها با مقام معظم رهبری، حضرت آقا فرمایشات مهمی را ایراد فرمودند که ارتقاء سطح روابط و تأمین منافع ایران، مسائل اسلامی و خطراتی که جهان اسلام و منطقه را تهدید می کنند، مقابله با سلطه آمریکا و دیگر زورگویان بین المللی، مبارزه با داعش و گروه هایی که چهره اسلام را به نفع غرب مشوه می نمایند، خنثی کردن توطئه های آمریکا و مسائل دیگر از جمله فرمایشات حضرت آقا بود.
وی در پایان ضمن گرامیداشت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، روز بزرگداشت شیخ مفید، روز جهانی مبارزه با ایدز، روز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و روز جهانی معلولین، روز نیروی دریایی را که به مناسبت عملیات غرور آفرین مروارید در سال ۱۳۵۹ به روز نیروی دریایی نامگذاری گردیده است، به دریانوردان دریادل تبریک گفت و از خداوند برای تمام نیروهای مسلح نظام اسلامی پیروزی مسئلت نمود.