مردم و مسئولان از جشنواره سراسری تئاتر اهر حمایت کنند

آرخا: در پی انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) دبیرخانه این جشنواره نشست خبری ترتیب داد. در این نشست؛ مشکل مالی تنها دلیل تأخیر در انتشار فراخوان این دوره جشنواره عنوان و از مردم و مسئولان درخواست شد همچنان حامی این جشنواره بوده و به آن کمک کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر در نشست خبری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) مشکل مالی را تنها عامل تأخیر انتشار فراخوان این دوره جشنواره عنوان کرد و گفت: تئاتر کوتاه اهر کار ابداعی از هنرمندان اهر است و طرح دولتی نیست، آنها با کمترین امکانات این جشنواره را شروع کرده و به این مرحله رسانده اند.

مهدی زارعی تصریح کرد: از مردم و مسئولان منطقه تقاضا داریم همچنان در کنار این جشنواره باشند و از آن حمایت کنند.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره سراسری تئاتر در اهر به مطالبه عمومی تبدیل شده است، گفت: رسانه ها در تبدیل این رویداد به مطالبه عمومی نقش بسزایی داشته اند و بزرگ ترین حمایت از این جشنواره از سوی رسانه ها بوده است.

قاطبه شهروندان پیگیر جشنواره هستند

علیرضا آقازاده دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) در این نشست با اشاره به تأخیر در انتشار فراخوان این دوره جشنواره، گفت: قاطبه شهروندان پیگیر جشنواره هستند و حتی از خارج کشور اهری های زیادی تماس گرفته و جویای زمان برگزاری این جشنواره بوده اند تا همزمان به زادگاه خود بیایند.

وی افزود: هنرمندان تئاتر از سراسر کشور که طی دوره های گذشته در جشنواره تئاتر اهر شرکت کرده اند، خاطره خوشی از این جشنواره و اهر دارند و مدام پیگیر فراخوان آن بودند و بلافاصله پس از انتشار فراخوان به ارسال آثار خود اقدام کرده اند.

آقازاده با اشاره به مشکل مالی این جشنواره گفت: وعده های کمک به پرداخت بدهی این جشنواره عملی نشده با وجود این به دلیل جلوگیری از توقف این حرکت بزرگ فرهنگی و هنری و علی رغم تأخیر انجام شده، به انتشار فراخوان اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر اهر باید اعتبار ثابت دولتی داشته باشد چون در اهر اسپانسر مالی بسیار محدود است و دبیرخانه جشنواره نمی تواند هزینه های آن را بدون کمک دولت تأمین کند.

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر ارسباران با بیان این که این جشنواره کار ابداعی هنرمندان اهر است، افزود: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در کشور منحصر به فرد است و در سه بخش آیینی ـ سنتی، خیابانی و صحنه ای برگزار می شود.

آقازاده با اشاره به اعتبار دولتی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و کمک بالای استانداری کردستان به این جشنواره گفت: متأسفانه از جشنواره تئاتر اهر در سطح استانی حمایت نمی شود.

وی تصریح کرد: از تمام اهری ها تقاضا داریم در هر کجای کشور و جهان که هستند به این جشنواره کمک کنند تا تداوم یابد.

جشنواره تئاتر اهر متعلق به کشور است

میرعباس خلیفه لو عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی در این نشست گفت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران مختص اهر نیست بلکه برخاسته از اهر است و در این شهر برگزار می شود اما متعلق به استان و کشور است لذا انتظار داریم مسئولان استان به این جشنواره کمک کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه اهمیت جشنواره برای مسئولان منطقه هنوز روشن نشده است و به این باور نرسیده اند که این جشنواره رویداد بسیار مهم به حساب می آید.

خلیفه لو خاطرنشان کرد: انجمن هنرهای نمایشی استان در کنار این جشنواره خواهد بود و هر کمکی که امکان داشته باشد، انجام خواهد داد.

گفتنی است؛ دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ) ۳۱ مرداد الی ۳ شهریور در اهر برگزار می شود.