اجرای طرح « اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» در اهر

آرخا: طرح «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» به مناسبت هفته کتاب، در شهرستان اهر اجرا می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر، از اجرای طرح «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» به مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهرستان اهر خبر داد.
محمد رحمانی، گفت: کتاب نقش مهم و بسزایی در ارتقای فرهنگ جامعه دارد و با وجود گستردگی روزافزون فضای مجازی، هنوز مطالعه و کتابخوانی نقش اساسی در توسعه فرهنگ عمومی جامعه دارد؛ از اینرو توجه به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان از دغدغه های مسئولان است. در همین راستا طرح «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» در طول هفته کتاب امسال در شهرستان اهر اجرا می شود.
وی، به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه های عمومی، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده ها به ویژه نسل جوان با کتابخانه های عمومی، استفاده عموم مردم از کتابهای مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف این طرح است.
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ادامه داد: بر اساس این طرح، افراد حقیقی و حقوقی تشویق می شوند که کتابهای غیر ضروری، مفید و قابل استفاده خود را به کتابخانه های عمومی شهرستان هدیه دهند تا مخازن کتابخانه ها غنی تر شوند و رغبت بیشتری در جامعه برای مطالعه ایجاد شود.
رحمانی، تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر تقویت مخازن کتابخانه ها، باعث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان و به طبع آن ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه می شود که نیاز است همشهریان فرهنگ دوست و همچنین رسانه های اهر برای اجرای این طرح، ما را یاری نمایند.

Ehda94