علیرضا کارگر از نگاه استادش جبرائیل فتح اله پور

آرخا: علیرضا کارگر که هفتم بهمن ماه درگذشت، از هنرمندان تئاتر در اهر بود. کارگر گفته است؛ ؛ « استاد من جبرائیل فتح اله پور بود. به وسیله ایشان جذب هنر شدم». فتح اله پور در پی درگذشت کارگر یادداشتی را در فضای مجازی منتشر ساخت که در ادامه می خوانید.
جبرائیل فتح اله پور: قبل از هر سخنی از دست دادن دوست و همکار عزیز و هنرمند شهرمان جناب آقای علیرضا کارگر را به خانواده محترم شان و بازماندگانش تسلیت عرض می نمایم و این فقدان را بر جامعه هنری اهر نیز تسلیت می گویم و برای روح این عزیز از دست رفته رحمت الهی و مغفرت آرزومندم.
این خبر بنده را خیلی متأثر نمود چون به یاد سال ۱۳۶۰ افتادم که این دوست عزیزم را جهت همکاری به گروه تئاتر دعوت کردم و ایشان در اولین کار هنری که به نام « استفاده اختصاصی ممنوع» به ایفای نقش ارباب رجوع پرداختند و با ذکاوت هنری که در وجودش بود موجب اجرای بهتر این نمایشنامه طنز ترکی شد و همزمان با این نمایشنامه در نمایشنامه « از عصیان تا ایثار» به بهترین وجه ایفای نقش نمودند و بعدها بهترین همکار هنری در گروه تئاتر شد و حتی در جشنواره فجر سال ۶۳ در تبریز عنوان بهترین بازیگر در نمایشنامه « شب تاریک» را دریافت نمودند و تا سال ۶۴ که بنده اجرای نمایشنامه در اهر را بر عهده داشتم مرحوم و شادروان آقای علیرضا کارگر یکی از مهره های فعال این گروه بودند تا اینکه بنده در این سال به تبریز منتقل شدم و در امور تربیتی استان به فعالیت هنری پرداختم.
این تصاویر نمایانگر هنر ایشان در نمایشنامه استفاده اختصاصی ممنوع. نمایشنامه از عصیان تا ایثار را نشان می دهد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
امیدوارم خانواده محترمشان و جامعه هنری شهرستان اهر بنده را هم شریک غم خود بدانند.

۱۳۹۴۱۱۱۳۰۳ ۱۳۹۴۱۱۱۳۰۱ ۱۳۹۴۱۱۱۳۰۲