جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران رویداد فرهنگی و هنری شاخص منطقه شمالغرب کشور است

آرخا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، یازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را رویداد فرهنگی و هنری شاخص منطقه شمالغرب کشور عنوان کرد.

محمد محمدپور گفت: این جشنواره که امسال یازدهمین دوره ی آن در آستانه ی برگزاری است، جزو معدود جشنواره هایی است  که به طور متوالی و با قدرت و قوت به کار خود ادامه داده و سیر صعودی را از لحاظ کمی و کیفی طی کرده است.

وی افزود: با استقبال کم‌ ‎نظیری که در دوره های پیشین و این دوره ی برگزاری از سوی هنرمندان تئاتر از این جشنواره  صورت گرفته، دبیرخانه جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران تصمیم گرفت تا جشنواره یاد شده را با نگاهی وسیع‌ ‎تر و جامع‌ ‎تر و در سطج  بین المللی برگزار نماید که امیدواریم این امر برای دوازدهمین دوره برگزاری محقق شود.

محمدپور تصریح کرد: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی درواقع زمینه را برای تولید آثار فاخر و اثرگذار و موجز  فراهم آورده است.

وی همچنین شناسائی استعدادهای جوان، متعهد و متبحر در حوزه هنر  نمایش را از دیگر ره آوردهای این جشنواره برشمرد و گفت:  این جشنواره فضای مطلوب برای حضور  گروههای غیرحرفه ای را فراهم می نماید تا جوانان با بهره مندی از تجربیات پیشکسوتان، در مسیر تعالی حرکت کرده و بالندگی هنر تئاتر را رقم بزنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: تئاتر می تواند هنر بهتر زیستن را در جامعه نهادینه کند چرا که  تئاتر هنری است که در عین حالی که به انسان این امکان را می‌دهد تا اندیشه ی خود را با پیرایه ی خیال بیاراید ، به پالایش افکار نیز کمک می کند و به رشد و تعالی اندیشه منجر می شود.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی دارای پیشینه و تاریخچه ای قوی و قدرتمند و فرهنگی بسیارغنی، عمیق و درخشان است و این تاریخ و تمدن کهن و هویت علمی،‌ ادبی و هنری شایسته ی آن است تا هنرمندان و اصحاب فرهنگ در رشته های مختلف به نوآوری پرداخته و جایگاه شایسته و بایسته ی این استان را بیش از پیش نمایان سازند.

گفتنی است یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ)  طی روزهای ۲ الی ۲۶ مردادماه در اهر برگزار می شود.