جشنواره موسیقی عاشیقلار هفتم اردیبهشت ماه در تبریز برگزار می شود

آرخا: معاون هنری اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره موسیقی عاشیقلار در هفتم اردیبهشت ماه جاری با حضور معاون هنری وزیر ارشاد در تبریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ علی محرمی گفت: این آیین با حضور اساتید برجسته و پیشکسوت هنر موسیقی  و همچنین دکتر علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت ١۶ در خانه هنر تبریز برگزار شده و طی آن نفرات برتر که با آراء هیات داوران انتخاب شده اند معرفی می شوند.

وی افزود: این جشنواره با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان در سه بخش گروهی، تک خوانی و تک نوازی به صورت رقابتی برگزار می شود.

براساس این گزارش  ۶٢ نفر از هنرمندان موسیقی عاشیقی به مرحله ی مسابقه ی این جشنواره راه یافته اند که پنجم و ششم اردیبهشت ماه جاری در تالار “کمال الدین بهزاد “خانه ی هنر تبریز به اجرای برنامه خواهند پرداخت و هفتم اردیبهشت ماه نیز با حضور هنرمندان موسیقی و اصحاب فرهنگ، نفرات و گروههای برتر معرفی خواهند شد.

حسن اسکندری”، “چنگیز مهدی پور”، “چنگیز بی ریا”، رحیم نظری” و “جلیل حمیدی” داوری جشنواره موسیقی عاشیقلار را بر عهده دارند.