اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد از غنای فرهنگی و ادبی شهرستان صیانت کند

آرخا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد از غنای فرهنگی و ادبی شهرستان صیانت کند.

عدالت دهقان پور در دیدار با محمدتقی تقی زاده شاعر پیش کسوت قره داغی در روستای لاریجان؛ با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان وظیفه دارد نه تنها از غنای فرهنگی و ادبی شهرستان صیانت کند بلکه در ظهور و بروز استعدادهای ادبی کمال تلاش خویش را به مدد انجمن  ادبی  حکیم نباتی به کار بگیرد، افزود ریاست انجمن ادبی شهرستان نقطه قوت انجمن ادبی حکیم نباتی است که با سعه صدر و تخصیص اوقات خود نسبت به راهنمایی شاعران جوان می پردازد و شهرستان باید نسبت به این داشته ها قدردان بوده و از تجارب آنان استفاده کند.

وی ظرفیت بالای ادبی هنری منطقه را نقطه قوت نگاه تخصصی به مباحث ادبی دانست و گفت اگر انجمن ادبی حکیم نباتی بتواند کارگروه تخصصی در دو حوزه ادبی و موسیقی سنتی عاشیقی را فعال کند بی تردید می تواند سهم بسزایی در پرورش استعدادهای جوان هنری و ادبی داشته باشد.

امامویردی سامانی رئیس انجمن ادبی حکیم نباتی در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن گفت: بنا داریم انجمن ادبی حکیم نباتی بر تجلیل و نکوداشت شاعران پیشکسوت و برجسته شهرستان کلیبر و خداآفرین همت گمارد و با مساعدت های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همه ساله در شهرستان،  مراسم تجلیل و نکوداشت برگزار خواهدشد.

در این دیدار ؛ محمد تقی تقی زاده ضمن سپاس از حضور مسئولین فرهنگی در منزلشان با بیان شیرین و دوست داشتنی خود از کتاب قارابایقوش اشعاری را قرائت کرد.

گفتنی است محمد تقی تقی زاده از شاعران پیشکسوت و توانا ی منطقه قارا داغ است که کتاب قارابایقوش اولین اثر این شاعر توانا می باشد.