کتاب « ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» رونمایی شد

آرخا: همزمان با ایام گرامیداشت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و در آستانه اربعین حسینی؛ آیین رونمایی از کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» اثر «حسین دوستی» در اهر برگزار شد.

این آیین از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر در آمفی تئاتر کتابخانه شیخ شهاب الدین اهری برگزارشد.

در این آیین سمندری معاون فرماندار و جمعی از مدیران ادارات شهرستان اهر، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های منطقه ارسباران، شهروندان و جمعی از ادبا و شعرا و مداحان این منطقه حضور داشتند.

در این آیین علاوه بر سخنرانی محمد رحمانی مدیر کتابخانه های عمومی اهر، سمندری معاون فرماندار اهر و حسین دوستی مولف کتاب؛ جمال قاسمبگلو، ابوالفضل عباسی معروفان، رحمان رضازاده، بابک عطفی، اسحق برزگری و اصغر الماسی به شعرخوانی پرداختند و امیررضا وهابی به معرفی فیلم مستند خود با عنوان « محرم در ارسباران» پرداخت. همچنین روضه خوانی داود عزیزی مداح بزرگ اهری از دیگر بخش های این برنامه بود.

کتاب « ادبیات مرثیه در ارسباران» در سه بخش؛ عاشورانگاران؛ شبیه خوانی، شبیه گردانی، پرده خوانی؛ و مرثیه خوانان تألیف شده و به تبیین ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران پرداخته است.

این دومین اثر از مجموعه آثار «تاریخ و ادبیات مرثیه آذربایجان» است که در ۳۵۹ صفحه و به شمارگان ۵۵۰ نسخه در سال ۱۳۹۴ از سوی انتشارات سفیر اردهال منتشر شده است.

عکس ها: مهدی دایلاری

ronomae-08 ronomae-09 ronomae-32 ronomae-43