استقبال گسترده هنرمندان تئاتر کشور از جشنواره تئاتر کوتاه اهر

پس از اتمام مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ( ارسباران) آمار ارائه شده از سوی دبیرخانه این جشنواره حاکی از استقبال گسترده هنرمندان تئاتر کشور است.

تعداد استان ها و شهرستان ها و گروه های نمایشی افزایش یافته است.

می توان گفت؛ صدای جشنواره تئاتر اهر به همه جای ایران رسیده است. پاسخ گسترده به فراخوان جشنواره از سوی هنرمندان تئاتر کشور نشان می دهد که این جشنواره جایگاه ملی خود را تثبیت کرده است.

با وجود همه مشکلات و کاستی ها و کمبود امکانات،  اهر ( هنرمندان، شهروندان و مسئولانش) شایستگی های خود را در این موضوع به اثبات رسانده است.

اتفاق بزرگ و تاریخی در اهر رقم می خورد و نتایج عظیم آن روز به روز آشکارتر می شود.

امروز؛ از ساحل خلیج فارس تا کرانه خزر و از کناره اترک تا اروند و از خراسان تا خوزستان و از کردستان تا سیستان و بلوچستان، از تهران تا کرمان و از اصفهان تا ارومیه نام اهر خوانده می شود. نام اهر با هنر فاخر تئاتر خوانده می شود.

قریب ۲۰۰ اثر از ۲۶ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است. اتفاق بزرگ از اینجا شروع شده است. این همه پاسخ به ندای اهر، افتخار بزرگی است.

این رویداد و این حرکت عظیم فرهنگی و هنری در مرحله بعد با حضور آثار منتخب طی روزهای ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور در اهر جشن گرفته می شود و ارسباران صحنه تئاتر ایران می شود.

بین المللی شدن این جشنواره خیز بزرگ آن است که مورد علاقه و همت دبیرخانه جشنواره و انجمن نمایش اهر است. هرچند امسال عملی نشد اما شرکت اثر مشترک گروه های هنری ایران و روسیه و ایران و آفریقای جنوبی نویدبخش و امیدآفرین است( یکی از شمال زمین و دیگری از جنوب آن، از قطب شمال تا قطب جنوب).

دور نیست روزی که صدای هنر اهر در سرتاسر زمین می پیچد.

به امید آن روز

یادداشت: جعفر خضوعی