مواریث فرهنگی و آموزه های دینی در جشنواره تئاتر ارسباران جایگاه ویژه ای دارند

آرخا: فرماندار اهر گفت: مواریث فرهنگی و معنوی و آموزه های دینی و انقلابی در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا؛ سیدمحمد عابدی که در جلسه هماهنگی برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) سخن می گفت، با اشاره به این که پدران و مادران و اجداد و نیاکان ما مواریث باارزشی برای ما به یادگار گذاشته اند، افزود: این مواریث با ارزش های دینی و معنوی عجین هستند.

وی افزود: در جشنواره تئاتر ارسباران مواریث فرهنگی و معنوی و همچنین آموزه های دینی و انقلابی و ارزش های دفاع مقدس جایگاه ویژه ای دارد و در دوره های گذشته این جشنواره آثار با ارزشی در موضوع دفاع مقدس روی صحنه رفته است.

رئیس ستاد برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) گفت: باید در پذیرش آثار ارسال شده به جشنواره و انتخاب آنها برای اجرا، ارزش های دینی ما مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ اصیل جامعه زیر سوال نرود.

سید محمدی عابدی با تأکید بر این که؛ در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر دنبال منافع برای شهرستان اهر هستیم، گفت: فرهنگ افزایی، معرفی اهر و ارسباران برای همه ایرانیان، توسعه گردشگری و جذب امکانات از اهداف ما در برگزاری این جشنواره است.

وی با تأکید بر دقت کافی در مراحل بازبینی آثار دریافتی از سوی دبیرخانه جشنواره، گفت: در بررسی آثار باید به ارزش های دینی و اخلاقی توجه شود و در توجه به تفاوت های فرهنگی، ارزش های اسلامی مورد مداقه قرار گیرد.