نهمین گردهمایی موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می شود

آرخا: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی؛ حسن میلانی با اعلام این خبر گفت: اولین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در سال جاری و نهمین گردهمایی آن در روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه مصادف با میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این گردهمایی از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در محل سینما انقلاب تبریز واقع در چهارراه شریعتی، روبروی دبیرستان فردوسی برگزار می شود.
وی افزود: در نهمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار از مقام استاد محسن رزمی، از پیشکسوتان عرصه موسیقی عاشیقی تجلیل به عمل می آید.
میلانی خاطر نشان کرد: در این گردهمایی که همزمان با سالروز ولادت سید جوانان اهل بهشت، امام حسین (ع) برگزار می شود، اشعاری که خوانده می شود در ارتباط با این عید بزرگ مسلمانان خواهد بود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حضور برای عموم خانوداه ها در این برنامه آزاد است، گفت: مضمون اشعار ادبیات عاشیقی، حقیقت و شریعت بوده و مضامینی مانند مدح خدا، پیامبر و ائمه و همچنین پند و نصیحت و اندرز این نوع از ادبیات را در بر دارد.