هفتمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی عاشیقلار برگزار می شود

آرخا: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری هفتمین کنسرت و گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامی داشت یاد و خاطره قیام تاریخی مردم آذربایجان شرقی در ۲۹ بهمن سال ۵۶ در حوزه هنری این استان خبر داد.
به گزارش آرخا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی؛ حسن میلانی با اعلام این خبر گفت: هفتمین کنسرت پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار روز سه شنبه ۲۷ بهمن ماه سال جاری راس ساعت ۱۸:۳۰ در محل « سینما انقلاب تبریز» و با حضور اساتید موسیقی عاشیقی برگزار می شود.
وی افزود: در هفتمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار از استاد عاشیق علی عسگر مسن مرندلی تجلیل به عمل خواهد آمد.
میلانی اظهار کرد: در حوزه موسیقی عاشیقی آذربایجان بزرگانی ظهور کرده اند که نقش هر کدام از این هنرمندان در رشد و شکوفایی این مکتب در دوران خود بسیار حایز اهمیت می باشد و تجلیل و تکریم آنها وظیفه است که بر دوش مسئولان فرهنگی استان می باشد.
رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه حضور برای عموم و خانوداه ها در این برنامه آزاد است، اظهار امیدواری کرد تا با حمایت مردم و مسئولان این موسیقی سنتی غنی و سرشار از معنویت و فرهنگ برای نسل های بعدی و جوان در بین هنر و فرهنگ اقوام ایران حفظ شود.