هدف از ایجاد فتنه گمراه کردن مردم است

آرخا: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه اهر گفت: هدف از ایجاد فتنه گمراه کردن مردم است که از زمان پیامبر فتنه گران تلاش می کردند با ایجاد فتنه مانع از رسیدن مردم به حق شوند.
حجه الاسلام والمسلمین ممی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فتنه ۸۸ و روز بصیرت عنوان نمودند, کلمه فتنه در روایات اسلامی و خود قرآن ۶۰ بار تکرار گردیده است، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند برای فریب دادن مردم، هدف از ایجاد فتنه گمراه کردن مردم است که از زمان پیامبر فتنه گران تلاش می کردند با ایجاد فتنه مانع از رسیدن مردم به حق شوند و باطل را در قالب حق وارد صفوف مسلمانان و جامعه می کردند و مردم گرفتار فتنه شده و عده ای نمی توانستند حق را از باطل تشخیص دهند.
وی تأکید کرد: ضربه ای که فتنه گر بر پیکر دین و جامعه وارد می نماید به مراتب مهلک تر و مخرب تر از ضربه دشمن آشکار خواهد بود و در شناخت فتنه گر باید دقت نمائیم که لباس و عمامه و محاسن و قرائت قرآن و اعمال دیگر را شاید عده ای بعنوان استتار برای فتنه خود قرار بدهند چرا که معاویه ابن ابوسفیان نماز می خواند و قرآن تفسیر می کرد و بنی امیه و مأمون و عباسیان نیز همینطور بودند اما بزرگترین فتنه ها را ایجاد کردند.
ممی زاده با پرداختن به جریان فتنه سال ۱۳۸۸ افزود: این جریان دارای تبعات و ضررهایی برای نظام و مردم اسلامی کشورمان بود که مقام معظم رهبری می فرمایند: فتنه ای که در سال ۸۸ اتفاق افتاد دعوای شخصی یا حزبی یا سیاسی و جناحی نبود بلکه کودتایی علیه نظام جمهوری اسلامی بود که باید توجه داشته باشیم تنها کشوری که در کل جهان دارای امنیت بوده و علاوه بر حفظ امنیت خود می تواند هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود امنیت ایجاد نماید تنها جمهوری اسلامی ایران است که دشمن نیز به این امر اذعان می نماید اما فتنه گران به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بودند.
وی ادامه داد: فتنه گران با ایجاد فتنه در سال ۸۸ آب به آسیاب دشمن ریختند و با زدن اتهام تقلب و خیانت در امانت و رأی مردم به نظام اسلامی و نقض حقوق شهروندان سوژه ای کذایی به دست دشمن دادند و طعم شیرین حضور اکثریت مردم در انتخابات را که با مشارکت ۸۵ درصدی مردم صورت گرفته بود به کام مردم تلخ کردند و اجازه ندادند آنطور که لازم بود بتوانیم از این حضور در سطح بین الملل بهره برداری نمائیم و متأسفانه بعضی ها در مقابل حرمت شکنی ها در عاشورای حسینی و هجمه به ارزشها و بی احترامی نسبت به حضرت امام(ره) ساکت ماندند و دم برنیاوردند. آیا آنها که عکسهای امام را پاره می کردند ادعای دوستی با نظام را نداشتند؟ آیا این مدعیان شعار مرگ بر ولایت فقیه را سرندادند؟ به صراحت باید بگوییم اکثر مشکلات اقتصادی کشور ما و بیشتر تحریم ها و تهدیدها ناشی از همین فتنه سال ۸۸ بود. اینها کاری کردند که دشمنان را جری تر نمودند و فشارها و تحریم ها را اضافه تر کردند.
سخنران پیش از خطبه ها با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ همزمان با عزاداری حضرت ابا عبدا.. الحسین(ع) بود، تصریح کرد: انتخابات آینده کشورمان همزمان با ایام فاطمیه خواهد بود که باید به هوش باشیم همان فتنه گران تلاش می نمایند به بهانه انتخابات ,فتنه ای دیگر خلق نمایند که به قول بعضی از بزرگان, این فتنه، فتنه اکبر خواهد بود و اینها چون با نظام مشکل دارند و مفسد و فاسد هستند شورای نگهبان را زیر سؤال می برند که باید توجه داشته باشیم آنهائی که ولایت را زیر سؤال می برند و مسئله نظارت بر ولایت را مطرح می کنند و شبهه در شورای نگهبان ایجاد می کنند دارای مشکل بوده و فتنه گر بوده و دنبال ایجاد فتنه و تبرئه خودهستند تا بدین طریق نقشه شومشان را عملی کنند.
ممی زاده در پایان اضافه نمود: همانگونه که مردم ولایتمدار ایران فتنه ۸۸ را را سرکوب نمودند ؛در صورت تکرار چنین فتنه ای، ریشه فتنه گران را خواهند خشکاند.