مدیرکل میراث فرهنگی: ثبت جهانی جنگل های دیزمار در تیرماه سال آینده اعلام می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: ثبت جهانی جنگل های دیزمار در تیرماه سال آینده اعلام می شود.

به گزارش آرخا، نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی؛‌ احمد حمزه زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان؛ راه‌اندازی بازار صنایع دستی اینترنتی، ثبت ملی شهرستان‌های اهر با هنر ورنی‌بافی و اسکو با هنر چاپ باتیک به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی را از دیگر رویدادهای مهم دو سال اخیر عنوان کرد و ثبت سوزن دوزی ممقان، سفال کوزه کنان و تابلوفرش سردرود را نیز از دیگر پرونده‌های در حال بررسی استان برای ثبت ملی عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ایجاد مناطق گردشگری مشترک با کشور جمهوری آذربایجان را در راستای توسعه گردشگری استان از مهم‌ترین اهداف و اقدامات این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: در این راستا علاوه بر برنامه مشترک برای مرمت پل‌های تاریخی خداآفرین، در نظر داریم تا با مشارکت کشور دوست و برادرمان جمهوری آذربایجان، پیرامون پل تاریخی خداآفرین منطقه‌ گردشگری ایجاد کنیم تا فرصت بیشتری برای حضور گردشگران داخل، خارجی و همینطور کشور آذربایجان را در استان فراهم کنیم.

حمزه زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار درحال داوری استان در بین پرونده‌های ارسالی به یونسکو، گفت: ۵۳ کاروانسرای ایران برای ثبت شدن در عرصه‌ی جهانی به یونسکو راه یافتند که در این بین چهار کاروانسرا به استان تعلق دارد و در تیر ماه ۱۴۰۱ نیز در یونسکو طرح و داروی خواهند شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات در این راستا الحاق جنگل‌های منطقه دیزمار به پرونده جنگل‌های هیرکانی است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان طرح شده و مورد بازدید ارزیابان یونسکو قرار گرفت که در تیرماه ۱۴۰۱ ثبت جهانی آن انجام خواهد شد.