هنر ورنی در قاب هنر عکاسی

آرخا: بخش ویژه دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران به «ورنی» اختصاص دارد.

جشنواره سراسری عکس ارسباران که توسط انجمن هنر عکاسی اهر برگزار می شود، دارای بخش ویژه است که در دوره نخست به «شیرینی اهری» اختصاص داشت. دبیرخانه دومین دوره این جشنواره، «ورنی» را در بخش ویژه خود نهاده تا این میراث ملی در قاب دوربین عکاسان به طور ویژه درآید. این اقدام ارزشمند به ثبت هنرمندانه تر جلوه ها و ارزش های هنر ورنی کمک می کند.

رویکرد انجمن هنر عکاسی و جشنواره سراسری عکس ارسباران در توجه به داشته ها و سرمایه های فرهنگی و تاریخی و مواریث معنوی منطقه بسیار ارزشمند است.

داوران پس از بررسی ۳۱۱۲ اثر ارسالی از ۲۱۶ عکاس از ۱۶ استان کشور و ۲ شرکت کننده از کانادا و بوسنی و هرزگوین به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران؛ ۶۵ اثر از ۴۳ عکاس را به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره انتخاب کرده اند که شامل بخش مستند اجتماعی؛ ۲۴ اثر، بخش طبیعت و معماری؛ ۱۸ اثر، بخش ویژه ورنی؛ ۱۴ اثر و بخش تلفن همراه؛ ۹ اثر است.

در بخش ویژه ورنی؛ تعداد ۱۴ اثر از ابراهیم علی پور(بانه)، ایران مهدی پور(اهر)، جعفر بهمرام(اهر) ۲اثر، حسین قاسم زاده(اهر) ۲ اثر، سالار مسیب زاده(اهر)، علی نوجوان(اهر)، مجید حجتی(اصفهان)، مریم حاتم نژاد(شهریار)، مصطفی قربان موحد(اهر)، منصوره معتمدی(بوسنی و هرزگوین) و مهدی ایمانی(اهر) ۲ اثر، به مرحله نهایی راه یافته است.

انتظار می رود؛ دستگاه های ذیربط در موضوع بخش ویژه این جشنواره مسئولانه با این حرکت همراهی نمایند.

اختتامیه دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه در سالن میرزاجعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار می گردد و همزمان نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در سالن این اداره افتتاح می شود.