سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر آذربایجان شرقی برگزار شد

آرخا: سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر آذربایجان شرقی از ۲۷ الی ۳۰ آبان ماه در تبریز برگزار شد.

پس از برگزاری مرحله مقدماتی جشنواره استانی تئاتر آذربایجان شرقی به صورت جشنواره منطقه ای در مناطق چهارگانه و تبریز تعداد ۵۵ اثر به جشنواره استانی راه یافتند و ۱۳ اثر برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند که شامل؛ ۷ نمایش از تبریز، ۲ نمایش از مراغه، ۲ نمایش از اهر، یک نمایش از میانه و یک نمایش از مرند بود.

یعقوب صدیق جمالی، علی سرابی و نسیم ادبی داوران این دوره جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی بودند.

جشنواره تئاتر منطقه چهار از ۲۰ الی ۲۲ آبان با حضور ۱۰ اثر در اهر برگزار و دو نمایش اتحادیه ابلهان به کارگردانی معین جعفری و نمایش گلزخم به کارگردانی غزل زادحیدر از سوی داوران به سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی راه یافتند و هر دو در مرحله نهایی به روی صحنه رفتند.

نمایش”اتحادیه ابلهان” به مدت ۶۰ دقیقه کاری از گروه تئاتر قره داغ در نخستین روز جشنواره به روی صحنه رفت. نویسنده و کارگردان این نمایش معین جعفری و بازیگران آن؛ فرزاد علی بابایی، لیلا عظیم پور، امین رجب پور، میثم رسولیان، مهرداد احمدی، رضا انتظاری و رضا بیگلری هستند.

نمایش  «گل زخم» به مدت ۳۰ دقیقه کاری از گروه تئاتر شب اهر به کارگردانی غزل زادحیدر و بازی زحل زادحیدر در سومین روز جشنواره به روی صحنه رفت. نویسنده این نمایش سید صادق فاضلی است.

در سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی؛ آثار راه یافته از منطقه چهار عناوین زیر را کسب کردند.

ـ در بخش طراحی گریم؛ صنم سغندلی برای نمایش اتحادیه ابلهان عنوان برگزیده را کسب کرد.

ـ در بخش طراحی لباس؛ معین جعفری برای نمایش اتحادیه ابلهان در جمع نامزدهای کسب عنوان برگزیده معرفی اما موفق به کسب عنوان نشد.

ـ در بخش بازیگری؛ گروه بازیگران نمایش اتحادیه ابلهان شامل؛ امین رجب پور، میثم رسولیان، مهرداد احمدی، رضا انتظاری و رضا بیگلری تقدیر شدند.

ـ در بخش بازیگری مرد؛ هیئت داوران فرزاد علی بابایی را برای نمایش اتحادیه ابلهان شایسته تقدیر دانست.

ـ در بخش بازیگری زن؛ زحل زادحیدر بازیگر نمایش گل زخم رتبه دوم را کسب کرد.

ـ در بخش کارگردانی؛ هیئت داوران معین جعفری برای نمایش اتحادیه ابلهان را شایسته تقدیر تشخیص داد.