کار فرهنگی اگر متکی به مردم باشد، پایدارتر و تأثیرگذارتر می شود

آرخا: معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کار فرهنگی اگر متکی به اهالی فرهنگ و هنر و مردم و تشکل های فرهنگی و ادبی باشد، پایدارتر و تأثیرگذارتر می شود.

علی محرمی در نشستی که با حضوی جمعی از فعالان فرهنگی و هنری  و به منظور معارفه ممی پور رئیس جدید و تودیع زارعی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر ترتیب یافته بود، با اشاره به این که تشکل های فرهنگی و هنری اهر مانند انجمن هنرعکاسی این شهرستان پشت سر هم به کسب افتخار نایل می آیند، گفت: کسب این موفقیت ها حاکی از وجود ظرفیت و استعدادهای غنی فرهنگی و هنری و مدیریت مناسب این عرصه ها در شهرستان اهر است.

وی توجه شایسته به عمق فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: با وجود آن که کار فرهنگی و هنری در اهر رو به گسترش بوده است، اما با توجه به پیشینه و غنای فرهنگی منطقه  هنوز کار چندانی انجام نگرفته است.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: البته باید توجه داشته باشیم که امروز فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی کم از گذشته نیست و افراد متخصص و صاحب نظر در عرصه فرهنگ و هنر منطقه که حرف برای گفتن دارند، کم از گذشته نیستند.

محرمی با بیان این که برگزاری همایش و جشنواره فرهنگی و هنری وظیفه دولت نیست بلکه باید توسط صاحبان و متخصصان این امر و به دست خود هنرمندان انجام گیرد، افزود: کار فرهنگی اگر متکی به دولت باشد، قائم به شخص شده و ممکن است اهمیت آن از دولتی به دولت دیگر تغییر یابد و رو به افول گذارد اما اگر متکی به اهالی فرهنگ و هنر و مردم و تشکل های فرهنگی و ادبی باشد، پایدارتر و تأثیرگذارتر می شود و بازخوردهای مثبت و قوی خواهد داشت چراکه برگزاری جشنواره ها توسط هنرمندان با عشق و علاقه و با عمق وجود و با تکیه بر تجارب و تخصص و توانمندی های آنها انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: این وظیفه دولت است که بستر و زمینه ها را آماده کرده و حمایت و همراهی را داشته باشد تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر درعرصه فرهنگ و هنر باشیم.

محرمی ورود بخش خصوصی به حوزه فرهنگ و هنر را مورد تأکید قرار داد و گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه باید در حوزه فرهنگ و هنر ورود کرده و سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به این که بیش ترین مطالبه از سوی اهالی فرهنگ و هنر در سطح استان مربوط به اهر بوده است، افزود: تشکل های فرهنگی و هنری و علاقه مندان این عرصه در اهر مجدانه پیگیر اجرای برنامه ها و جشنواره ها هستند و به همین دلیل شاهد اجرای جشنواره های موفق در این شهرستان هستیم.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: ضمن حفظ  و توسعه کمیت کار، نسبت به ارتقای کیفیت برنامه های فرهنگی توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی؛ زارعی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر را فردی ساعی و سخت کوش خواند و گفت: آقای زارعی همواره از حق و حقوق شهرستان اهر دفاع می کرد.

محرمی افزود: با پشت کار و جدیتی که در آقای ممی پور سراغ داریم، شاهد شکوفایی و رونق هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری در این شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی الیاس ممی پور به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر و مهدی زارعی به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا منصوب شده است.