باید آحاد جامعه از منابع طبیعی و جنگل‌ها صیانت نمایند

آرخا: امام جمعه اهر گفت: باید آحاد جامعه همان‌طور که از اموال خود محافظت می‌کنیم، از منابع طبیعی و جنگل‌ها  و درختان صیانت نماییم.

آیت الله حاجی زاده با بیان این که ما باید منابع طبیعی و محیط‌ زیست خود را حفظ نماییم، گفت: منابع طبیعی و جنگل‌ها در زندگی انسان‌ها نقش بسیار مهمی دارند که متأسفانه در تمام مقاطع عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو پیدا می‌شوند که از این منابع به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند و در حال حاضر هم که قیمت چوب بالاست، اقدام به قاچاق چوب می‌نمایند و به جان جنگل‌ها افتاده‌اند و گاهی هم به باغ خلق خدا هم رحم نمی‌کنند و درختان مثمر و غیر مثمر را قطع می‌نمایند.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر گفت: باید بدانیم که درختان غیرمثمر خود به طریقه دیگر مثمر هستند و این درختان میوه نیستند که مثمر می‌باشند، بلکه دیگر درختان در پاکی و سالم بودن  هوا و محیط‌ زیست نقش مهمی را ایفا می‌نمایند و به همین خاطر مسئولین محترم اعم از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط‌ زیست همان‌طور که تا کنون در منطقه‌مان عنایت داشته‌اند، از این به بعد نیز عنایت بیشتری داشته باشند تا جلو این افراد گرفته شود.

حاجی زاده افزود: باید بدانیم حتی قطع یک درخت هم زیاد است تا آنکه بیایند و بی‌رویه به جان درختان منطقه بیفتند. باید متوجه باشیم که با این روند ما فردا با کمبود و مشکلاتی در این زمینه روبرو می‌شویم. در اینجا همه باید ناظر بوده باشند و تمام وظایف را به دوش این چند اداره نیندازیم، باید آحاد جامعه همان‌طور که از اموال خود محافظت می‌کنیم، از منابع طبیعی و جنگل‌ها  درختان صیانت نماییم تا جنگل‌ها، درختان، منابع طبیعی، درختان جنگلی سر به فلک کشیده که موجب آبادی و زیبایی منطقه‌مان هستند، و مراتعمان محفوظ بمانند.

وی با اشاره به چهاردهم دی‌ماه، روز جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان عرصه جهاد کشاورزی اظهار کرد: انصافاً جهاد کشاورزی خدمات ارزشمندی را در کشور، چه در روستاها و چه در تولیدات و غله و امثال آنها دارا می‌باشد.