ورکشاپ طراحی چهره توسط امین عبدی در اهر دایر می شود

آرخا: رئیس انجمن هنرهای تجسمی شهرستان اهر از برگزاری ورکشاپ طراحی چهره توسط این انجمن در اهر خبر داد.

آرزو شامی گفت: ورکشاپ طراحی چهره توسط امین عبدی از سوی انجمن هنرهای تجسمی شهرستان اهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان طی روزهای دوم و سوم اسفند در آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شیخ شهاب الدین اهری برگزار می شود.

امین عبدی متولد سال ۱۳۷۲ در شهرستان اهر از سال ۱۳۸۹ ساکن تبریز است. علاقه به نقاشی و رنگ آمیزی از کودک در او خود را نشان داد.

عبدی از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد و گفته است؛ تکنیک رنگ روغن را بدون استاد و طی کلاس آموزشی، از طریق تمرینات مداوم فرا گرفته ام و یکی از تابلوهای رنگ روغنم با موضوع ضامن آهو را در سال ۱۳۸۹ به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده ام.

امین عبدی از سال ۱۳۹۰ هنر طراحی با مداد (سیاه قلم) را به سبک هایپررئالیسم آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۰ که ۱۸ ساله بود، در مسابقات بین المللی نقاشی با موضوع حوادث و بلایای طبیعی از بین ۱۲ کشور مقام دوم را کسب کند.

می گوید؛ این موفقیت برای من انگیزه ای شد که با جدیت و علاقه این هنر را ادامه بدهم.

عبدی همان سال اولین نمایشگاه انفرادی خود با روش مداد و کنته را در زادگاه خود اهر تشکیل داد.

می گوید؛ بعد از اتمام دوره دبیرستان با رشته معماری به کارهای مختلفی از جمله نقاشی روی بوم، دکوراتیو و اجرای نقاشی های دیواری در سطح شهر مشغول شدم و توانستم در آموزشگاه های آزاد هنری به تدریس بپردازم.

یک سال تدریس در فرهنگسرای فرشته تبریز، نه ماه تدریس در فرهنگسرای الغدیر تبریز، دو سال تدریس در آموزشگاه آزاد هنری نصر تبریز، دو سال تدریس در آموزشگاه آزاد هنری خاک تهران از سوابق آموزشی عبدی است.

برگزاری دو نمایشگاه انفرادی و دو نمایشگاه گروهی در داخل و یک نمایشگاه انفرادی در خارج از کشور نیز جزو فعالیت های هنری عبدی است.

امین عبدی در سال ۱۳۹۶ گالری شخصی به نام «گالری نقاشی امین» را دایر کرد و مشغول تدریس طراحی و نقاشی در این گالری است.