احداث کتابخانه جدید در اهر ضروری است

آرخا: امام جمعه اهر گفت: احداث کتابخانه جدید و گسترش امکانات و تجهیزات کتابخانه ای موجود در اهر ضرورت دارد.

آیت ا… حاجی زاده در دیدار رئیس اداره و مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی اهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته « کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، انقلاب اسلامی را وامدار عاشورا و نهضت حسینی  دانست و گفت: اگر قیام عاشورا و شور حسینی نبود، بدون شک انقلاب اسلامی بوجود نمی آمد.

آیت ا… حاجی زاده با اشاره به نامگذاری رور بزرگداشت علامه طباطبایی به نام روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، این حسن انتخاب را شایسته دانست و تصریح کرد: مفسر بزرگ قرآن و نویسنده تفسیر ارزشمند المیزان، مردی اهل علم و عرفان و عمل بود که عمر پربار خود را صرف مطالعه و تالبف کتاب کرد.

وی، با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب نسبت به مقوله کتاب، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مدام پیگیر مسئله کتاب هستند و تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند و این وظیفه ماست که با برنامه ریزی مناسب و با ایجاد تحولی مناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی، در کنار افتخار به آثار برجا مانده از گذشتگان به تولیدات علمی جدید نیز دست یابیم تا بدین ترتیب گامی در جهت برآوردن انتظارات رهبری در این خصوص برداشته باشیم.

امام جمعه اهر گفت: باید با برشمردن آثار مفید کتابخوانی، اشتهای خواندن را در جامعه بوجود آورده و تقویت کنیم.

آیت ا… حاجی زاده به ضرورت احداث کتابخانه جدید در اهر و گسترش امکانات و تجهیزات کتابخانه ای موجود در اهر نیز تاکید کرد و گفت: توسعه کتابخانه ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد.

وی شناسایی موانع رغبت و تمایل مردم به کتابخوانی و رفع آنها را از ضروریات حل مسئله کتاب برشمرد و افزود: با نظرخواهی از مردم می شود به برخی از مهمترین موانع و علل کاهش رغبت عمومی جامعه نسبت به کتاب پی برد و متعاقبا در پی رفع آنها برآمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر در پایان سخنان خود، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی خواند و تولید آثار علمی جدید و بروز در همه زمینه ها را برای توانمندی کشور ضروری دانست.