دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر(ارسباران) برگزار می شود

آرخا: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دهمین جشنواره سراسری « تئاتر های کوتاه » ارسباران در مردادماه سال جاری خبر داد.

علی محرمی گفت: در راستای نامگذاری سال ۱۳۹۵ به نام سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » از سوی مقام معظم رهبری و همچنین با توجه به اعلام سال ۹۵ برای دومین سال متوالی به عنوان « سال تئاتر » توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای تحقق سیاست های راهبردی آن وزارت در جهت رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی، دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مرداد ماه سال جاری برگزار می گردد.

وی موضوعات جشنواره را شامل  فرهنگ، سنن و آداب و رسوم  بومی عنوان کرد و گفت: نمایش هایی که در آن فرهنگ، سنن و آداب و رسوم  بومی منطقه ارسباران اشاره شده باشد در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

محرمی همچنین موضوعات بخش ویژه را شامل حمایت از تولید ملی، گفتمان اقتصاد مقاومتی،  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، عفاف و حجاب و حمایت از احیای دریاچه ارومیه برشمرد.

وی افزود: آثار در دوقالب صحنه ای و خیابانی می توانند در جشنواره حضور یابند و آثار ارائه شده به جشنواره نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه باشند.

محرمی همچنین اظهار داشت: به منظور رسیدن به فرایند اجرای نمایش های تاثیر گذار در کوتاه ترین زمان ممکن، اجراهایی با دکور سبک و بدون آرایه های وقت گیر در هنگام نصب، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

معاون هنری اداره ی کل تاکید کرد: تمامی گروه های راه یافته به جشنواره، علاوه بر اجرای ویژه داوری، ملزم به ۴ اجرای عمومی در شهرها و روستاهای منطقه به انتخاب دبیرخانه هستند.

وی، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پنجم مردادماه جاری و اعلام نتایج ارزیابی آثار را دهه دوم مرداد ماه عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا زمان یاد شده به دبیرخانه جشنواره واقع در آذربایجان شرقی،  شهرستان اهر، خیابان رسالت، بالاتر از باشگاه کوثر، تپه دیزلیش، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر، دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر های کوتاه ارسباران ( اهر ) ارسال نمایند.

گفتنی است این جشنواره به همت همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و با همکاری فرمانداری، انجمن هنرهای نمایشی ، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر و نیز انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.