پیوند ناگسستنی ادبیات و موسیقی عاشیقی با مضامین دینی

آرخا: رئیس رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: ادبیات و موسیقی عاشیقلار با دین و ایمان و اعتقادات مذهبی پیوندی ناگسستنی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، حسن میلانی در ششمین کنسرت و گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار که همزمان با میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، گفت: ادبیات و موسیقی عاشیقلار با دین و ایمان و اعتقادات مذهبی پیوندی ناگسستنی دارد.
میلانی افزود: شعر و موسیقی عاشیقلار در قالب داستانهای حماسی و عاشقانه خود مضامین دینی را به ذهن شنوده و مخاطب جاری می نماید و این همان نکته ای است که باعث ماندگاری این رشته از موسیقی در طول تاریخ شده است.
وی با بیان اینکه کنسرت پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار سه شنبه های آخر ماه به همت واحد موسیقی و آفرینش های ادبی حوزه هنری استان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این گردهمایی با حضور اساتید رشته موسیقی عاشیقلار در محل سینما ۲۹ بهمن تبریز برگزار می شود و در هر ماه از یک عاشیق پیشکسوت تجلیل به عمل می آید.
رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در ششمین کنسرت و گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار از استاد عاشیق صفر زارع تجلیل به عمل آمد.
میلانی افزود: همچنین از عاشیق علی کریمی، عاشیق نباتعلی علیزاده و عاشیق اسمعیل لطفی که هر سه از استان آذربایجان غربی در برنامه حضور داشتند، تقدیر به عمل آمد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در ششمین کنسرت و گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار برق سینما ۲۹ بهمن تبریز دچار اختلال شد و باعث ناراحتی عده ای از حاضرین در برنامه شد، لذا ضمن پوزش از همه کسانی که در این برنامه حضور داشتند، سعی خواهد شد در برنامه های آتی از تکرار این قبیل اختلالات جلوگیری به عمل آید.

DSC_9883DSC_9948