نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس روستایی و عشایری ارسباران در کلیبر برگزار می شود

آرخا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس روستایی و عشایری ارسباران در کلیبر خبر داد.
دکتر صفی پور گفت: این جشنواره در حوزه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس در به بخش مسابقه، جنبی و میهمان در دهه اول مرداد سال ۱۳۹۵ در شهرستان کلیبر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وی افزود: براساس برنامه های سند توسعه ی استان تصمیم گرفته شده تا با بررسی شاخصه های فرهنگی هر شهرستان در کنار نماد های اصلی که وجود دارد یک نماد خاص فرهنگی در نظر گرفته شود که انحصارا ویژه آن شهرستان باشد، سپس اگر برنامه ای در این زمینه وجود داشته باشد می توان از طریق این نماد یا شاخصه ویژه فرهنگی، آن را در سطح جامعه مطرح کرد که درخصوص منطقه ی ارسباران و شهرستان کلیبر با توجه به جاذبه های خاص گردشگری در آن، برگزاری جشنواره عکس و فیلم در نظر گرفته شده است.

صفی پور گفت: جشنواره یاد شده با محوریت ترویج و تبلیغ فرهنگ بومی روستائیان و عشایر، نقش روستائیان و عشایر در تبیین و ترویج ارزشهای اسلامی و انقلابی، نقش روستائیان و عشایر در دفاع مقدس، نقش آئین ها و رسوم بومی روستائی و عشایری در زندگی امروزه آنها، اقتصاد روستایی و عشایری، طبیعت و محیط زیست ارسباران و آثار تاریخی و معماری ارسباران برگزار می شود.
وی افزود: بخش مسابقهِ جشنواره مربوط به فیلم های کوتاه تولید شده با موضوعات جشنواره بوده و در بخش جنبی آثاری که از لحاظ محتوا یا ساختار قابل تامل هستند به نمایش درمی آیند و همچنین در بخش مهمان از برخی فیلم های بلند و کوتاه از دیگر استانهای کشور که در موضوع جشنواره تولید شده اند نیز جهت شرکت دعوت می گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گقت: در بخش فیلمنامه با توجه به اینکه فیلمنامه ستون اصلی یک فیلم است و توجه به آن در حقیقت پیشگیری از صرف وقت و هزینه و همچنین بالا بردن توان محتوائی و تاثیرگذاری فیلم هاست، برهمین اساس در این جشنواره بخش مسابقه برای فیلمنامه های کوتاه داستانی و مستند با موضوعات جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با تاکید بر تاثیر و ماندگاری عکس از ابعاد مختلف، برگزاری مسابقه عکس با موضوعات جشنواره را نیز در کنار برگزاری مسابقه فیلم و فیلمنامه ضروری عنوان کرد.
براساس این گزارش نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس ارسباران دهه ی اول مردادماه ۱۳۹۵ در کلیبر برگزار می شود.