مسابقه عکس « محرم در قاب تصویر» در هریس

آرخا: دومین دوره مسابقه عکاسی با عنوان ” محرم در قاب تصویر” در هریس فراخوان داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس از برگزاری دومین دوره مسابقه عکاسی با عنوان ” محرم در قاب تصویر” در این شهرستان خبر داد.
به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس “حسین ممی زاده ” از برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان “محرم در قاب تصویر” به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین خبر داد و افزود:برگزاری عزاداریها و سوگواریهای ابا عبدالله الحسین بدور از بدعتها و خرافات و ثبت تصاویر ارادتمندی خاص ایرانیان و مردم شهرستان هریس به سید و سالار شهیدان و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی از اهداف اصلی این مسابقه است.
ممی زاده گفت: ثبت تصاویر این عزاداریها و سوگواریها توسط هنرمندان عکاس و علاقمندان این هنر می تواند در کنار شور عزاداری حسینی شور فرهنگی و هنری خاصی در بین مردم ایجاد نماید و تصاویر ثبت شده سندی باشد برای اثبات اوج علاقه مردم به اهل بیت (ع) و اباعبدالله الحسین.
رئیس اداره ارشاد هریس گفت: مسابقه عکس محرم در تمام موضوعات مربوط به محرم ، تاسوعا ، عاشورا ، حماسه حسینی ، و نماز ظهر عاشورا، عزاداری حسینی ، نذورات ، فلسفه قیام امام حسین (ع)، فرهنگ عاشواریی ، آسیب های عزاداری حسینی و…. برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب یک حلقه لوح فشرده و بر اساس اولویت بندی ۱- ۵ تا تاریخ ۲۰ محرم(۱۲ آبانماه سال۱۳۹۴ ) به آدرس هریس- خیابان شهید بهشتی – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس ارسال نمایند.
ممی زاده گفت :بعد از بازبینی و داوری آثار به نفرات اول تا چهارم به ترتیب مبلغ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال و ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و ۷۰۰٫۰۰۰ ریال اهداء خواهد شد وهمچنین به نفرات۵الی ۱۰ نیز جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.

۱۲۲۲۴۰۰