رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: ؛ ایجاد خانه تئاتر در اهر ضروری است

آرخا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: ایجاد خانه تئاتر در اهر ضروری است.

الیاس ممی پور در نشست هم اندیشی طرح ها و برنامه های توسعه شهری اهر، با اشاره به این که در مناطق حاشیه شهر اهر فرهنگسرا و کتابخانه وجود ندارد، بر؛ ایجاد این مراکز فرهنگی در مناطق حاشیه شهر تأکید کرد.

وی با اشاره به این که اهر به عنوان شهر خلاق هنرهای نمایشی در کشور انتخاب شده است، گفت: اهر به عنوان پایتخت تئاتر کوتاه کشور شناخته می شود و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اخیراً در اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در اهر این را عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان این که؛ انتخاب اهر به عنوان شهر خلاق هنرهای نمایشی در کشور همانند انتخاب اهر به عنوان شهر ملی ورنی است، افزود: متأسفانه توجه چندانی در شهر برای عنوان «شهر خلاق هنرهای نمایشی» و «پایتخت تئاتر کوتاه کشور» نشده است.

ممی پور تأکید کرد: همانند خانه ورنی؛ ایجاد خانه تئاتر نیز در اهر ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر بر حمایت از رویدادهای بزرگ هنری در این شهرستان مانند؛ جشنواره سراسری تئاتر کوتاه و جشنواره سراسری عکس ارسباران تأکید کرد.

ممی پور در بخش دیگری از سخنان خود؛ طرح گذر فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و بر شناسایی محل و مسیر مناسب و کمک به ایجاد این گذر در اهر تأکید کرد.

وی همچنین ایجاد قطعه هنرمندان در اهر را از نیازهای مطرح در این شهر عنوان کرد و تحقق آن را خواستار شد.