قیام امام حسین(ع) قیامی بر علیه ظلم و استکبار بود

آرخا: امام جمعه اهر گفت: قیام امام حسین(ع) قیامی بر علیه ظلم و استکبار و تفکرات انحرافی بود و به همین دلیل ماندگار است.

آیت الله حاجی زاده که در مراسم رونمایی از کتاب  «همگام با قافله نور» سخن می گفت، با اشاره به به فرازی از زیارت اربعین که تصریح دارد؛ «حضرت امام حسین(ع) شهید شد تا مردم را از جهالت و ضلالت خارج سازد»، گفت: قیام امام حسین قیامی بر علیه ظلم و استکبار و به فرموده مقام معظم رهبری؛ قیامی برعلیه تفکرات انحرافی و غلط بود و به همین دلیل این قیام اهمیت خاصی دارد و ماندگار است.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است. از شهادت امام حسین زمان زیادی طی شده اما همچنان باقی مانده است و اربعین حسینی به خاطر روح این قیام و جذبه ای که دارد همه را جذب می کند و هر سال باشکوه تر برگزار می شود. اربعین حسینی یک مانور عظیم و راهپیمایی و حرکت بی نظیری است که در تاریخ چنین اجتماع و حرکتی را سراغ نداریم، حرکتی که همه را جمع کند؛ «حب الحسین یجمعنا».

مراسمی رونمایی از کتاب «همگام با قافله نور؛ سیری در قیام امام حسین(ع)» اثر مجتبی علیپور روز دوشنبه در آستانه اربعین حسینی برگزار شد.

در این مراسم رمضان پور مدیر آموزش و پرورش منطقه اهر، حسین دوستی نویسنده و محقق اهری، علیپور نویسنده کتاب سخنرانی کردند و در پایان از این کتاب رونمایی شد.

عکس: روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر