خبرنگار باید طرف حق را بگیرد تا مورد اعتماد مردم باشد

آرخا: امام جمعه اهر گفت: خبرنگار باید طرف حق را بگیرد تا مورد اعتماد مردم باشد.
به گزارش آرخا؛ امام جمعه اهر در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان؛ ضمن گرامیداشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی و ابراهیم عمله زاده خبرنگار شهید اهری؛ خبرنگاران را پل و واسطه بین مردم و مسئولان توصیف کرد و گفت: خبرنگاران اقدامات دولت را به مردم گزارش می دهند و نقد هم می کنند.
آیت الله حاجی زاده تصریح کرد: نقد باید منصفانه و تقویتی باشد و نه تخریب و تضعیف کننده.
امام جمعه اهر در ادامه با اشاره به این که؛ ذوق و قریحه و عشق و علاقه از مهم ترین و ضروری ترین خصوصیات خبرنگاری است، گفت: خبرنگار اگر عشق و علاقه داشته باشد، با هر زحمتی این کار را ادامه خواهد داد.
وی؛ مطالعه و افزایش دانش و تقویت مهارت و فن خبرنگاری را از ضرورت های مهم این حرفه عنوان کرد و گفت: خبرنگار باید به طور مداوم مطالعه کند تا بتواند بهترین واژه ها را در تهیه خبر و گزارش به کار ببرد.
امام جمعه اهر افزود: دریافت و گزارش صحیح و بی طرفانه و نقل صادقانه خبر همیشه باید مدنظر خبرنگار باشد تا روایت خبر نیز موثق بوده و مورد اطمینان مخاطبان باشد.
حاجی زاده حق محوری و حق گویی را در کار خبرنگاری بسیار مهم عنوان کرد و با تأکید بر این که خبرنگار باید طرف حق را بگیرد، گفت: خبرنگار با طرفداری از حق و حق محوری در تهیه و انتشار خبر نزد خداوند روسفید می شود و مورد اطمینان و اعتماد مردم قرار می گیرد.
در این دیدار مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر گزارشی از فعالیت مطبوعات و رسانه های اهر و برنامه های برگزار شده به مناسبت روز خبرنگار در این شهرستان ارائه داد.
گفتنی است؛ امروز صبح اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.