جشنواره سراسری تئاتر اهر از رویدادهای مهم تئاتر کشور است

آرخا: معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره سراسری تئاتر اهر از رویدادهای مهم تئاتر کشور است.

محرمی که نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر سخن می گفت، جشنواره سراسری تئاتر اهر را از رویدادهای مهم تئاتر کشور عنوان کرد و ضمن اعلام حمایت قاطع اداره کل از این جشنواره، افزود: جشنواره مهم ارسباران این منطقه را متمایز کرده است.

وی؛ حضور شش گروه ثبتی و وجود شورای نظارت بر نمایش و حضور هنرمندان اهری در رأس انجمن نمایش استان و تاثیر اهری ها بر نمایش استان را از تأثیرات برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره توسط مردم و با همت اهالی هنردوست اهر برگزار می گردد و اشتیاق مردم را باعث ماندگاری آن شده است.

معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که؛ دغدغه و نگرانی اهالی هنر این شهرستان در خصوص برگزاری سراسری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران باعث خرسندی است، افزود: برگزاری جشنواره بصورت سراسری تداوم خواهد داشت هر چند باید بعد از دوازده دوره به مرحله ای برسیم که ادعا کنیم در اهداف جشنواره موفق بوده ایم . مثلاً در شناساندن ارسباران که سیاست جدید اداره کل در برگزاری جشنواره های سراسری اینست که خود منطقه برجسته گردد  وهنرمندان شهرستان تقویت گردند و سهم بیشتری از جشنواره داشته باشند.

 

جشنواره سراسری تئاتر مطالبه جدی مردم اهر است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در این جلسه گزارش و توضیحاتی از مقدمات برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر و پیش نویس فراخوان آن ارائه نمود و خواستار طرح نظر اعضا در مورد فراخوان و تصویب آن شد.

الیاس ممی پور گفت: برگزاری هر چه بهترجشنواره های سراسری، عزم و همت عمومی و نهادها و دستگاهها و مردم هنردوست اهررا می طلبد.

وی ضمن گلایه از عدم حضور بعضی از اعضای کلیدی شورای سیاستگذاری در جلسه بزرگترین رویداد هنری شهرستان، خواستار عنایت بیشتر اعضا خاصه شورای شهر و شهرستان نسبت به این رویداد مهم مردمی شد و افزود: شورای شهر برگزیده مردم است و جشنواره هم مطالبه جدی مردم می باشد.

ممی پور تصریح کرد: باید آستین همت بالا زده و در این اوضاع اقتصادی جشنواره را در بهترین شکل برگزار نماییم.

میرعباس خلیفه لو عضو انجمن نمایش استان نیز در این جلسه گزارشی از برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه اهر ارائه داد و خواستار دایر شدن دبیرخانه دائمی جشنواره شد.

وی؛ سهم کم هنرمندان شهرستانی در جشنواره سراسری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: از هنرمندان شهرستان انتظار می رود با جدیت در جشنواره سراسری تئاتر وارد بشوند تا بعد از دوازده دوره شاهد تأثیر شگرف جشنواره در تئاتر شهرستان باشیم .

حسن زاده معاون فرماندار اهر در این جلسه با تأکید بر این که؛ در کنار جشنواره و حامی آن خواهیم بود، جشنواره پارسال را از افتخارات این شهر تلقی نموده و خواستار ارتباط معنوی بین مردم و هنر شد.

وی با تأکید بر خودکفایی هنرمندان، اظهار کرد: بهترین ردیف بودجه خود مردم هستند.

حسن زاده توجه به کیفیت در کنار کمیت را مهم خواند و خواستار ورود بخش خصوصی در عرصه فعالیت های هنری شد.

احمد رجب پور رئیس انجمن نمایش استان مطالبه گری مردم را مهم خواند و دقت نظر و حمایت و حضور مردم در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر را مایه دلگرمی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که شهرداری سردرود به جشنواره خیابانی استانی این شهربه مبلغ ‌٢۵میلیون تومان کمک مالی کرده است، حمایت دستگاههای شهرستان اهر از جمله شهرداری از جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران  راخواستار شد.

مهدوی رئیس شورای نظارت بر نمایش شهرستان اهر،با اعلام حمایت همه جانبه این شورا از جشنواره تئاتر اهر؛ عدم آموزش در تئاتر شهرستان اهر ضعف بزرگی عنوان کرد و خواهان برگزاری کلاسهای آموزشی برای هنرمندان این شهرستان شد.

وی افزود: بدون پشتوانه علمی توفیق چندانی در این عرصه حاصل نمی شود و باید مطالعه هنرمندان در حوزه تئاتر بیشتر شود و به لحاظ آموزش باید کارهای اساسی صورت گیرد.

میثم صادقزاده رئیس انجمن نمایش شهرستان اهر، با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر اهر، گفت: این دبیرخانه دائمی جشنواره تا حال در حد شعار باقی مانده است.

وی؛ اختصاص ردیف بودجه برای این جشنواره و قرار گرفتن آن در تقویم جشنواره های تئاتر کشور را خواستار شد.

صادقزاده؛ تجهیز اتاق گریم انجمن نمایش اهر را از نیازهای اساسی این انجمن عنوان کرد.

در این جلسه همچنین اعضای حاضر از شهرداری اهر، نیروی انتظامی شهرستان اهر، مسئول فرهنگی سپاه ناحیه اهر و رئیس دانشکده فنی شهید چمران اهر اعلام کردند که از این جشنواره حمایت می کنند.

در این جلسه مقرر شد؛ گزینه های دبیری جشنواره به ترتیب اولویت به اداره کل معرفی گردند تا پس از بررسی نفر مورد نظر انتخاب شود و فراخوان جشنواره نیز با اندک تغییراتی پس از موافقت اداره کل به زودی منتشر گردد.

گفتنی است؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور محرمی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در فرمانداری اهر ترتیب یافت.