کتابخانه خیرساز شهید محمدرضا فخیمی هریس افتتاح شد

آرخا: همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار کتابخانه عمومی شهید محمدرضا فخیمی هریس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، با حضور علی محمودی، فرماندار شهرستان هریس؛ حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس؛ شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، کتابخانه عمومی شهید محمدرضا فخیمی شهرستان هریس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی محمودی، فرماندار شهرستان هریس در مراسم افتتاح این کتابخانه گفت: شهرداری ها باید با پرداخت سهم نیم درصد، وظیفه خود را انجام دهند.

وی افزود:همچنین باید برای ایجاد و یا تکمیل کتابخانه های شهرستان از ظرفیت خیرین نیز جهت رفع مشکلات فرهنگی به خصوص کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

فرماندار هریس، همکاری بیشتر آموزش و پرورش و معلمان در ترویج کتابخوانی و تشویق دانش آموزان به مطالعه را خواستار شد.

در ادامه مراسم شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سرانه فیزیکی، اعضا و امانت کتابخانه های شهرستان هریس، گفت: با توجه به وضعیت موجود کشور، اداره کل کتابخانه های عمومی استان با ایجاد انجمن های خیرین کتابخانه ساز در مرکز استان و شهرستان ها برآن است تا کار ایجاد کتابخانه ها را به مردم و خیرین واگذار کند.

خدایی افزود: باید از ظرفیت خیرین در حوزه های فرهنگی مانند ایجاد کتابخانه، مدرسه سازی و … استفاده کرد و با تبلیغات گسترده امر کتابخانه سازی توسط خیرین را در جامعه نهادینه کرد.

گفتنی است؛ این کتابخانه در زمینی به مساحت ۵۲۸ مترمربع با زیربنای ۲۲۴ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط شرکت کیسون ساخته و توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی تجهیز و در خدمت اهالی فرهنگ دوست هریس قرار گرفته است.