کاندیداها از تخریب یکدیگر بپرهیزند

آرخا: امام جمعه اهر گفت: کاندیداها از تخریب یکدیگر و از تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند.

آیت الله حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه شهرستان اهر ضمن توصیه کرد به کاندیداهای انتخاباتی در رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی خاطرنشان کرد: نامزدها باید از تخریب یکدیگر بپرهیزند و از تهمت زدن به هم خودداری کنند و با صمیمیت و اخلاق‌مداری تبلیغات انتخاباتی خود را پیش ببرند و به بیان برنامه‌های خود بعد از انتخاب بپردازند و بدانند که تخریب و افتراء کار شیطان است و شایسته نیست که به خاطر چند روز ریاست دست به تخریب هم بپردازند.

خطیب نماز جمعه از نامزدهای انتخاباتی خواست از دادن وعده‌های واهی و غیرقابل اجرا و خارج از توان خود به مردم خودداری نمایند چرا که این وعده‌ها موجب ایجاد توقع در مردم می‌شود و وقتی بعد از انتخاب قادر به انجام وعده‌های خود نمی‌شوند، مردم نسبت به آنها بدبین می‌شوند و خیلی خوب است که در حیطه وظایف یک نماینده به تبلیغ خود مبادرت کنند. حاجی زاده افزود: نامزدهای انتخابات شوراها نیز توجه کنند که آنها پل ارتباطی مابین مردم و شهرداری‌ها هستند و به شهرداری‌ها در فضاسازی و آبادی شهرها راهکارهای لازم را ارائه دهند اما خدای‌ناکرده اگر در این اعلام حضور  مسائل کسب مال و مسائل دنیوی مدنظر بوده باشد، ظلم در حق این ملت و مردم است.

امام جمعه اهر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: کسانى‏که براى انتخابات خود را نامزد مى‏کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله‏اى است براى بالا بردن توان کشور، براى آبرومند کردن ملت؛ انتخابات فقط ابزارى براى قدرت‏طلبى نیست. اگر بناست این انتخابات براى اقتدار ملت ایران باشد، پس نامزدها بایستى به این اهمیت بدهند و این‏را در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان و در حضورشان رعایت کنند. مبادا نامزدها در اثناى فعالیت‏هاى انتخاباتىِ خودشان جورى رفتار کنند و حرفى بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. رقابت‏ها را منصفانه کنند، حرف‏ها را منصفانه کنند، از جاده‏ى انصاف خارج نشوند. خوب، به‏طور طبیعى هر نامزدى حرفى دارد و حرف مقابل خود را رد می‌کند؛ این رد و ایراد فى نفسه اشکالى ندارد؛ اما مشروط بر این‏که در آن بى‏انصافى نباشد، کتمان حقیقت نباشد. میدان براى همه باز است؛ بیایند در میدان انتخابات خود را بر مردم عرضه کنند. اختیار با مردم است؛ مردم هر جورى که فهمیدند، تشخیص دادند، هشیارى شان به آن‏ها کمک کرد، ان‏شاءالله همان جور عمل خواهند کرد.