همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران برگزار می شود

آرخا: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران را برگزار می کند.

به منظور شناسایی هرچه بیشتر ذخایر طبیعی” جنگل های ارسباران ” به عنوان یکی از ذخیره گاه های مهم و منحصر به فرد کشور که در سال ۱۹۷۶ از طرف سازمان جهانی یونسکو در سطح بین المللی به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره، معرفی و ثبت شده است، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجانشرقی  برای پرداختن به این مهم و نیز بسترسازی مناسب برای همگرایی دانشمندان و محققان حوزه منابع طبیعی و جنگل و ایجاد زمینه ای برای ارایه آخرین نتایج پژوهشها و دستاوردهای علمی صورت گرفته در این عرصه(منطقه)، نسبت به برگزاری اولین همایش ملی تحت عنوان« صیانت و حفاظت از جنگل های ارســباران» در تابستان سال آینده اقدام نموده است.

این رویداد علمی با همکاری و همیاری بیش از ۱۰ دانشگاه، مرکز علمی، سازمان دولتی و غیر دولتی در ۱۳ و ۱۴ تیرماه سال ۱۳۹۶ در تبریز و منطقه ارسباران صورت خواهد پذیرد.

همچنین طبق هماهنگی های به عمل آمده از سوی دبیرخانه همایش، مقاله های این همایش، توسط سازمان های معتبر علمی از جمله پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC ) و سیویلیـــکا(CIVILICA ) نمایه خواهد شد.