نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در کلیبر

آرخا: به همت بسیج هنرمندان شهرستان کلیبر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر؛ خطبه خوانی حضرت زینب(س) بیانگر رسالت آن حضرت بعد از واقعه عاشورا بود که در برابر کفر و استکبار ایستاد و با افشاگری جنایات دشمنان علیه امام حسین (ع) و یارانش، چهره پلید دشمنان و یزدیان را به همه شناساند. زنان واقعه کربلا بعد از صحنه نهضت حسینی، نقش‌آفرینی زیادی داشتند به گونه‌ای که پس از واقعه عاشورا رسالت بزرگی بر دوش سالار کربلا حضرت زینب(س)می‌افتد و ایشان ثابت‌قدم پیام نهضت عاشورا را به مردم اعلام می‌کنند.

نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) با اجرای گروه نمایشی یاسین در شهرستان  کلیبربرگزار گردید که گوشه ای از خطبه ی آن بانوی بزرگ اسلام را به نمایش می گذارد.

هدف از برگزاری این برنامه، تبیین نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و بازخوانی خطبه ی آن حضرت و نقش حضرت زینب (س) در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان است.

این نمایش با همکاری حوزه حضرت زینب ، بسیج خواهران، بسیج هنرمندان و فرهنگ و ارشاد اسلامی  در سالن  آموزش و پرورش شهرستان کلیبر به روی صحنه رفت.