همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر خبر داد.

مهدی زارعی گفت: به مناسبت روز شعر و ادب و گرامیداشت استاد شهریار؛ همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام روز ۲۸ شهریورماه در اهر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که نخستین و دومین نظیره سرای منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار، اهری هستند، افزود: علاوه بر پیشتازی شعرای اهری در نظیره سرایی برای حیدربابایه سلام، کثرت نظیره های سروده شده برای این منظومه در اهر و منطقه ارسباران برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام و جایزه ادبی حیدربابایه سلام در اهر اقدامی شایسته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان این که؛ حیدربابایه سلام یک شاهکار ادبی و دربرگیرنده فرهنگ عامه آذربایجان است، گفت: بند بند این منظومه بیانگر آداب و سنن و آیین های زندگی و اندرزها و آموزه های اخلاقی است.

زارعی افزود: گرامیداشت استاد شهریار و ارج نهادن به منظومه حیدربابایه سلام و نظیره سرایی برای آن و ایجاد فضا و زمینه برای معرفی و نقد این آثار از اهداف برگزاری همایش است.

وی همچنین گفت: گردهم آیی سالانه نظیرسرایان حیدربابایه سلام در اهر یک رویداد ادبی بزرگ و شاخص است که درصدد برگزاری آن در سطح کشوری و بین المللی هستیم.