تغذیه دستی حیوانات پناهگاه حیات وحش کیامکی جلفا توسط محیط بانان

آرخا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا گفت: با توجه به وضعیت نامناسب جوی، تغذیه حیوانات پناهگاه حیات وحش کیامکی به صورت دستی توسط محیط بانان انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرخا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛ علی اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال نیز طبق منوال سال گذشته با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا در پناهگاه حیات وحش کیامکی، تغذیه دستی حیوانات این منطقه توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انجام شد تا از هجوم و پناه آوردن آنها به مناطق مسکونی منطقه جلوگیری شود.
وی با اشاره به همکاری تعداد زیادی از همیاران محیط زیست و حامیان حیات وحش با محیط بانان برای تهیه یونجه و علوفه مورد نیاز برای تغذیه دستی حیوانات منطقه تصریح کرد: تغذیه دستی حیات وحش با نظارت و هماهنگی کارشناسان حفاظت محیط زیست می تواند در حفظ تنوع زیستی موثر باشد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا با تاکید بر خودداری دوستداران و حامیان حیات وحش نسبت به تغذیه دستی حیوانات بدون هماهنگی و مشاوره با اداره حفاظت محیط زیست گفت: تغذیه دستی حیات وحش مقطعی بوده و در شرایط اضطرار مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی صورت می پذیرد و در سایر مواقع به هیچ عنوان صورت نمی گیرد.

۱۰۰۴۴۲۲۲ ۹۹۰۰۱۴۷۵